TAVASZI MEGÚJULÁS – KREATÍV KOLLÉGÁK, LELKES DIÁKOK
Ahogy közeledik a tavasz, az iskolában is egyre érezhetőbb a megújulás hangulata. A kollégák lelkesen készültek az évszakváltásra, és már hetekkel korábban elkezdték a dekorációk megtervezését. A tantermek, folyosók és közösségi terek is új színekben pompáznak. A diákok örömmel kapcsolódtak be a munkába, színes virágokat, pillangókat, napocskákat és madarakat készítettek. A falakra tavaszi jelenetek kerültek, amelyek mosolyt csalnak minden belépő arcára. A tanítók, az asszisztensek kreatív ötletekkel álltak elő, és együtt alkottak a gyerekekkel.
Véleményünk szerint a tavaszi dekoráció nemcsak esztétikai célt szolgál, hanem közösségépítő szerepe is van. A közös alkotás során erősödik az osztályok közötti összetartás. Az iskola egész területét áthatja a frissesség és vidámság érzete. A tanulók motiváltabbá válnak, és szívesebben járnak iskolába. A tanórák is sokszor kapcsolódnak a természethez, ami még élvezetesebbé teszi a tanulást.
A pedagógusok szerint a környezet nagy hatással van a gyerekek hangulatára. A tavasz beköszöntével pedig különösen fontos, hogy pozitív légkört teremtsünk. A dekorációk elkészítése tehát nemcsak szép hagyomány, hanem hasznos pedagógiai eszköz is.
TAVASZI KÖZÖSSÉGI ÉLMÉNYEK
Tavasszal iskolánkban az osztályfőnökök ismét számos közösségépítő programot szerveztek a tanulók számára. Fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek ne csak tanuljanak, hanem jól is érezzék magukat az iskolában. A programok célja az volt, hogy erősítsék az osztályközösségeket és javítsák a diákok közötti kapcsolatokat.
Márciusban az osztályközösségekben megemlékeztünk a nőnapról. A fiúk kedves versekkel, virágokkal és apró ajándékokkal köszöntötték a lányokat és tanárnőiket. Ez egy nagyon meghitt és mosolygós nap volt mindenki számára.
Több osztály játékdélutánon vett részt, ahol különféle ügyességi és társasjátékok várták a gyerekeket. A játékok során nemcsak szórakoztak, hanem csapatban is kellett gondolkodniuk. A játék öröme és a vidám pillanatok hosszú távon is emlékezetesek maradnak. A közös sikerélmény pedig erősíti a csapatszellemet és a közösségi érzést. A társasjátékozás különösen népszerű volt a diákok körében. Ezeken a délutáni eseményeken a gyerekeket finom sütemények, szendvicsek, üdítő várta, melyet közösen fogyasztottak el. Ezek az alkalmak lehetőséget adtak a kötetlen beszélgetésekre is. A tanulók ilyenkor jobban megismerhetik egymást, és új barátságok is szövődhetnek. Az osztályfőnökök mindig lelkesen szervezik ezeket a programokat.
1.osztályban: „Tavaszváró” teadélután – Szabóné Sallai Judit osztályfőnök irányításával
- osztályban: Nőnapi köszöntés – Péterné Sallai Andrea osztályfőnök koordinálásával
- osztályban: „Játsszunk együtt!” közös társasjátékozás, Nőnapi köszöntés – Battáné Tóth Krisztina osztályfőnök vezetésével
Gyógypedagógiai osztályban: Tavaszi játékvarázs – Halászné Mitró Csilla osztályfőnök irányításával
Minden esemény vidám hangulatban telt, és sok közös élményt adott a gyerekeknek. A programokat az iskola is támogatta, hiszen a közösségépítés kiemelt célunk. A szülők is örömmel fogadták, hogy gyermekük ilyen élményekkel gazdagodott.
A közösségi programok hozzájárultak a diákok jó hangulatához és a pozitív iskolai légkörhöz. Reméljük, hogy ezek a hagyományok tovább élnek az iskolai életben. A tavaszi osztályprogramok bebizonyították, hogy együtt lenni jó, és a közösség ereje nagyon fontos.