HAT-KP-01-2022/1-001557
Határtalanul Pályázat hetedikeseknek
Prügyiek és taktakenéziek Erdélyben
Megvalósítás időszaka: 2023.03.27. - 2023.04.01.
Elnyert támogatási összeg: 4.192.800 Ft,
azaz Négymillió-egyszázkilencvenkettőezer-nyolcszáz Ft

Határtalanul pályázat logója


HAT-KP-1-2024/1-001396
Határtalanul! program Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek (2024.)
Taktakenézi és Taktaharkányi diákok Erdélyben (Erdély)
Megvalósítás időszaka: 2025.03.18.- 2025.03.23.
Elnyert támogatási összeg: 5 382 000 forint
azaz ötmillió-háromszáznyolcvankettőezer forint

Határtalanul pályázat logója


TAVASZ VAN

TAVASZI MEGÚJULÁS – KREATÍV KOLLÉGÁK, LELKES DIÁKOK

Ahogy közeledik a tavasz, az iskolában is egyre érezhetőbb a megújulás hangulata. A kollégák lelkesen készültek az évszakváltásra, és már hetekkel korábban elkezdték a dekorációk megtervezését. A tantermek, folyosók és közösségi terek is új színekben pompáznak. A diákok örömmel kapcsolódtak be a munkába, színes virágokat, pillangókat, napocskákat és madarakat készítettek. A falakra tavaszi jelenetek kerültek, amelyek mosolyt csalnak minden belépő arcára. A tanítók, az asszisztensek kreatív ötletekkel álltak elő, és együtt alkottak a gyerekekkel.

Véleményünk szerint a tavaszi dekoráció nemcsak esztétikai célt szolgál, hanem közösségépítő szerepe is van. A közös alkotás során erősödik az osztályok közötti összetartás. Az iskola egész területét áthatja a frissesség és vidámság érzete. A tanulók motiváltabbá válnak, és szívesebben járnak iskolába. A tanórák is sokszor kapcsolódnak a természethez, ami még élvezetesebbé teszi a tanulást.

A pedagógusok szerint a környezet nagy hatással van a gyerekek hangulatára. A tavasz beköszöntével pedig különösen fontos, hogy pozitív légkört teremtsünk. A dekorációk elkészítése tehát nemcsak szép hagyomány, hanem hasznos pedagógiai eszköz is.

 

TAVASZI KÖZÖSSÉGI ÉLMÉNYEK

Tavasszal iskolánkban az osztályfőnökök ismét számos közösségépítő programot szerveztek a tanulók számára. Fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek ne csak tanuljanak, hanem jól is érezzék magukat az iskolában. A programok célja az volt, hogy erősítsék az osztályközösségeket és javítsák a diákok közötti kapcsolatokat.

Márciusban az osztályközösségekben megemlékeztünk a nőnapról. A fiúk kedves versekkel, virágokkal és apró ajándékokkal köszöntötték a lányokat és tanárnőiket. Ez egy nagyon meghitt és mosolygós nap volt mindenki számára.

 

Több osztály játékdélutánon vett részt, ahol különféle ügyességi és társasjátékok várták a gyerekeket. A játékok során nemcsak szórakoztak, hanem csapatban is kellett gondolkodniuk. A játék öröme és a vidám pillanatok hosszú távon is emlékezetesek maradnak. A közös sikerélmény pedig erősíti a csapatszellemet és a közösségi érzést. A társasjátékozás különösen népszerű volt a diákok körében. Ezeken a délutáni eseményeken a gyerekeket finom sütemények, szendvicsek, üdítő várta, melyet közösen fogyasztottak el. Ezek az alkalmak lehetőséget adtak a kötetlen beszélgetésekre is. A tanulók ilyenkor jobban megismerhetik egymást, és új barátságok is szövődhetnek. Az osztályfőnökök mindig lelkesen szervezik ezeket a programokat.

1.osztályban: „Tavaszváró” teadélután – Szabóné Sallai Judit osztályfőnök irányításával

  1. osztályban: Nőnapi köszöntés – Péterné Sallai Andrea osztályfőnök koordinálásával
  2. osztályban: „Játsszunk együtt!” közös társasjátékozás, Nőnapi köszöntés – Battáné Tóth Krisztina osztályfőnök vezetésével

Gyógypedagógiai osztályban: Tavaszi játékvarázs – Halászné Mitró Csilla osztályfőnök irányításával

Minden esemény vidám hangulatban telt, és sok közös élményt adott a gyerekeknek. A programokat az iskola is támogatta, hiszen a közösségépítés kiemelt célunk. A szülők is örömmel fogadták, hogy gyermekük ilyen élményekkel gazdagodott.

A közösségi programok hozzájárultak a diákok jó hangulatához és a pozitív iskolai légkörhöz. Reméljük, hogy ezek a hagyományok tovább élnek az iskolai életben. A tavaszi osztályprogramok bebizonyították, hogy együtt lenni jó, és a közösség ereje nagyon fontos.