HAT-KP-01-2022/1-001557
Határtalanul Pályázat hetedikeseknek
Prügyiek és taktakenéziek Erdélyben
Megvalósítás időszaka: 2023.03.27. - 2023.04.01.
Elnyert támogatási összeg: 4.192.800 Ft,
azaz Négymillió-egyszázkilencvenkettőezer-nyolcszáz Ft

Határtalanul pályázat logója


SZAKMAI NAP

INFOKOMMUNIKÁCIÓS TECHNOLÓGIÁK (IKT) A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS SZOLGÁLATÁBAN

 „ Nem lehet nem digitálisan élni egy digitális korban. ” /Dr. Nagy Marcell/

 

  1. október 22-én intézményünkben szakmai napot tartottunk, melynek középpontjában az Infokommunikációs technológiák (IKT) és a kompetenciafejlesztés állt.

Az IKT alkalmazása az oktatásban nemcsak lehetőség, hanem elvárás is. Az infokommunikációs technológiák, rendszerek használata előmozdítja a kompetencia-alapú oktatást, a motivációt, segíti az önképzést mind a pedagógusok, mind a tanulók részéről.

Intézményünkben kiemelt helyet foglal el a kompetenciaalapú oktatás. Az IKT alkalmazása interaktív, egyénre szabott tanulási lehetőség, mely a jobb megértést is segíti. Pedagógusaink a tanórákon és a különböző foglalkozásokon differenciált óraszervezéssel, projekt és kooperatív módszerekkel, adaptív, interaktív és reflektív tanulásszervezéssel, infokommunikációs technológiák, eszközök alkalmazásával teszik még élvezetesebbé tanulóink számára az iskolai tevékenységeket.

Szakmai napunk keretein belül igyekeztünk minden oldalról, több szempontból körüljárni az IKT-témát. Értékes előadásokat hallhattunk a következő témákban:

  • Halászné Mitró Csilla – ILMT munkacsoport vezetője, előadást tartott az interaktív, újgenerációs készségfejlesztő szoftverek, online eszközök és kollaborációs felületek gazdag tárházáról.
  • Lehoczkiné Takács Cintia – tanító, a magyar nyelv és irodalom tantárgyhoz kapcsolódóan mutatta be jó gyakorlatait.
  • Krucsai Krisztina – Diákönkormányzat vezető, a Közösségi nevelés (osztályfőnöki) tantárgy Egészségfejlesztés és Közlekedésbiztonság témaköreinek újonnan fejlesztett digitális tananyagairól tartott bemutatót.
  • Vargáné Kozsik Judit – felsős munkaközösségvezető, „Fókuszban az osztályfőnöki munka” címmel tartott előadást és osztotta meg az elmúlt évek alatt szerzett tapasztalatait a jelenlévőkkel, illetve jó tanácsokkal látta el a gyakorló és a leendő osztályfőnököket.
  • Krucsai Krisztina – Diákönkormányzat vezető, prezentációjában a Nemzeti Köznevelési Portál (NKP) alkalmazási lehetőségeit ismertette és tartott a témában gyakorlati bemutatót.

Intézményünk inkluzív, befogadó iskola, mely nyitott a heterogenitásra legyen a tanuló akár kiemelkedően tehetséges, akár fogyatékossággal élő, akár hátrányos szociális helyzetű. Iskolánk enyhe fokban értelmi fogyatékos, más fogyatékossággal élő, egyéb pszichés fejlődési zavarral-; beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók nevelésével-oktatásával, valamint középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekek képzésével is foglalkozik. Tantestületünk ezért fontosnak tartja, hogy rendszeresen részt vegyünk érzékenyítésen, befogadást, együttnevelést erősítő műhelyfoglalkozáson.

A szakmai napon Halászné Mitró Csilla, okleveles gyógypedagógus vezetésével szimulációs gyakorlatok segítségével betekintést nyertünk, hogy milyen nehézségekkel kell a fogyatékossággal élőknek, a tanulási nehézségekkel rendelkezőknek, a fejlődési, illetve hallási rendellenességgel élőknek szembenézniük a mindennapi életük során. Tapasztalataink szerint az érzékenyítő/szemléletváltó gyakorlatokkal növelhető a tolerancia és csökkenthető a sztereotípia.

A szakmai nap zárásaként a résztvevőket egy érzékenyítő filmklubba invitáltuk. A film a befogadásról és a beilleszkedésről szólt, egy kisfiú történetén keresztül tartott tükröt a társadalom épnek tartott tagjainak. A fiú története nem pusztán a másságot övező általános előítéletekre világított rá, hanem arra is, hogy önmagunk elfogadása mennyire meghatározó, sorsalakító tényező.