Iskolánk pedagógusai 2025. június 30-án a Magyar Máltai Szeretetszolgálat szervezésében szakmai műhelyfoglalkozáson vettek részt, melynek középpontjában a fejlesztő értékelés állt.
A program célja az volt, hogy tanítóink, tanáraink mélyebb ismereteket szerezzenek a tanulók egyéni fejlődését támogató értékelési módszerekről. A műhelymunka során elméleti alapozásra és gyakorlati példák megvitatására is sor került. Pedagógusaink megosztották egymással tapasztalataikat és bevált gyakorlataikat. A résztvevők olyan módszereket ismertek meg, amelyek segítik a tanulók önértékelését és motivációját. Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy az értékelés ne csupán minősítés legyen, hanem a tanulási folyamat szerves része.
A fejlesztő értékelés célja, hogy visszajelzést adjon, irányt mutasson és bátorítsa a diákokat a fejlődésre. Fontosnak tartjuk, hogy a tanulók erősségeire és fejlődési lehetőségeire építsünk. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat szakértő munkatársa, Balogh Irma a műhelymunka során számos hasznos tanáccsal és módszertani javaslattal gazdagította a résztvevők meglévő ismereteit. Előadása során gyakorlatorientált példákon keresztül mutatta be, hogyan alkalmazható a fejlesztő értékelés a tanítás mindennapi gyakorlatában.
Véleményünk szerint a program hozzájárult pedagógusaink szakmai fejlődéséhez és a tantestület szemléletformálásához. Hisszük, hogy a fejlesztő értékelés alkalmazása pozitív hatással van a tanulók teljesítményére és önbizalmára. Iskolánk célja, hogy a tanulási környezet minden diák számára támogató és ösztönző legyen. Ennek érdekében továbbra is nyitottak vagyunk az innovatív pedagógiai módszerek elsajátítására.