HAT-KP-01-2022/1-001557
Határtalanul Pályázat hetedikeseknek
Prügyiek és taktakenéziek Erdélyben
Megvalósítás időszaka: 2023.03.27. - 2023.04.01.
Elnyert támogatási összeg: 4.192.800 Ft,
azaz Négymillió-egyszázkilencvenkettőezer-nyolcszáz Ft

Határtalanul pályázat logója


SZAKMAI MŰHELYEK

A TUDÁS FRISSÍTÉSE ÉS MÓDSZEREK MEGÚJÍTÁSA

A pedagógusok számára elengedhetetlen, hogy időről időre szakmai műhelymunkákon vegyenek részt, hiszen a folyamatos szakmai fejlődés a tanári munka alapja. Az oktatás világában zajló gyors változások, új kutatások és technológiai vívmányok naprakészen tartása érdekében elengedhetetlen a tudás megújítása. A szakmai műhelyek lehetőséget biztosítanak arra, hogy a tanárok új módszereket és technikákat ismerjenek meg, amelyek segíthetik őket a diákok hatékonyabb fejlesztésében. Emellett a műhelymunkák során lehetőség nyílik tapasztalatcserére is, ami szintén hozzájárul a személyes és szakmai fejlődéshez.

Az Oktatási Hivatal egyik kiemelt célja a köznevelési intézmények hatékonyságának, eredményességének növeléséhez folyamatos pedagógiai-szakmai támogatás biztosítása. A Miskolci POK szervezésében ellátogatott hozzánk Kiserné Gémes Judit szaktanácsadó, aki „Támogatás a differenciált nevelés-oktatás megvalósításában” címmel tartott szakmai műhelyfoglalkozást a nevelőtestület számára. A műhelyfoglalkozás során a szaktanácsadó irányításával részletesen áttekintettük a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségek különböző típusait, jellemzőit és az ezekhez kapcsolódó pedagógiai támogatási lehetőségeket, a tanórákon alkalmazható differenciált tanulásszervezési formákat. Kiemelt figyelmet fordítottunk a tanulási nehézséggel küzdő diákok megfelelő támogatására is. Az eseményen a résztvevő pedagógusok megosztották egymással tapasztalataikat a differenciált tanulásszervezés gyakorlati alkalmazásáról, továbbá hasznos ötletekkel, megoldásokkal gazdagodtak.

Egy másik alkalommal szintén a Miskolci POK szervezésében Bényeiné Vas Ildikó tett intézményünkben látogatást. A szaktanácsadó „Az esélyteremtő intézményfejlesztési folyamat azonosításának támogatása” címmel tartott műhelyfoglalkozást a pedagógusok részére. A műhelymunka alkalmával a szakember vezetésével a jelenlévők áttekintették az esélyteremtő intézmény tulajdonságait, beszélgetést folytattak a méltányosságról és a szükséges eszközökről. A feltételek felsorolása után a kollégák csoportmunkában összegyűjtötték, hogy az intézményben milyen módszerek, feltételek adottak, majd javaslatokat fogalmaztak meg azzal kapcsolatban, hogy min lehetne változtatni. A feladatok elvégzése után közösen megvitatták, hogy milyen előnyökkel jár egy ilyen rendszer működtetése, valamint, hogy milyen veszélyek rejlenek benne.

A tudás folyamatos frissítése nemcsak a pedagógusok szakmai elégedettségét növeli, hanem közvetlenül javítja a diákok eredményeit is. Ha a tanár motivált és naprakész, az kihat a tanulók tanulási élményére és eredményeire. Az ilyen események továbbá a pedagógusok önbizalmát is erősítik, mivel visszajelzést kapnak a munkájukról, és fejlődési lehetőségeik is előtérbe kerülnek.

Összességében a szakmai műhelymunkák nem csupán a tudás frissítését szolgálják, hanem egyben hozzájárulnak a pedagógusok folyamatos önfejlesztéséhez és a tanítási módszerek korszerűsítéséhez is.