Táborvezető: Kocsis Andrea osztályfőnök
Korcsoport: 3–4. osztály
A 2025. június 23–25. között megrendezett „Robotok forradalma” elnevezésű tematikus élménytáborban iskolánk alsó tagozatos tanulói izgalmas és játékos módon ismerkedtek meg a robotika világával, különös tekintettel a Bee-bot padlórobotokra, a LEGO WeDo készletekre, valamint a robotok mindennapi életünkben betöltött szerepére.
Bee-bot robotok – játékos tanulás és programozás:
A tábor első napján a gyerekek a Bee-bot méhecske-robottal ismerkedtek meg. A napot zenés ráhangolódással indítottuk, ahol a „Méhek tánca” című dal segítségével kapcsolódtunk a témához. A robotok fogalmát játékos beszélgetéssel, valamint mozgásos drámajátékkal („Légy robot!”) mélyítettük el.
A délelőtt során a tanulók videókon keresztül nézhették meg a Bee-bot működését, majd saját útvonalakat terveztek a robotoknak virágos, állatos és matematikai pályákon. A programozás során egyszerre fejlődött a logikai gondolkodásuk, problémamegoldó képességük és kreativitásuk. A nap végén online játékok és puzzle-k formájában ismételhették át az ismereteket.
WeDo LEGO robotépítés és beporzó méhecskék:
A második nap fókuszában a LEGO WeDo robotkészlet állt. A reggelt robotos memóriajátékokkal és mozgásos versenyekkel indítottuk, például a „Robotfogócska” és a „Méhecskék a virágokon” játék segítségével.
Ezt követően a tanulók LEGO-ból építettek méhecskés robotokat, amelyeket Bluetooth kapcsolaton keresztül laptopon programoztak. A projekt során megtapasztalhatták, hogyan válik a kreatív alkotás valósággá a technológia segítségével. A programozott robotmozgásokat örömmel figyelték, majd saját ötleteikkel továbbfejlesztették a működést.
A délutáni alkotórészben robotokat terveztek és rajzoltak – papíron vagy számítógépen –, valamint újrahasznosítható anyagokból készítettek saját robotfigurákat, ezzel is erősítve a fenntarthatóság és környezettudatosság szemléletét.
Robotok általában – játék, tudás, kreativitás:
Az utolsó napon a fókusz a robotika általános bemutatásán volt. Online keresztrejtvényekkel és szókereső játékokkal indítottunk, majd a gyerekek egy „robotlabirintusban” irányították egymást: a programozó gyerek adta az utasításokat, a „robot” pedig végrehajtotta azokat. Ez a játék kiváló lehetőséget adott a kommunikáció és algoritmikus gondolkodás gyakorlására.
A délelőtt során egy szövegértést, matematikát és környezettudatosságot ötvöző komplex feladatsort oldottak meg a tanulók, majd különböző robotokról szóló videókat néztünk meg, a napot pedig egy digitális kvízzel zártuk, melyben visszatekintettünk az elmúlt napok során tanultakra.
A háromnapos tábor célja az volt, hogy a gyerekek élményalapú tanulással ismerkedjenek meg a robotika világával, miközben fejlődik kreativitásuk, logikai gondolkodásuk, szövegértésük, és együttműködési készségük. A program során nemcsak robotokat építettek és programoztak, hanem játékosan, több tantárgyat integrálva mélyítették el tudásukat egy izgalmas, jövőbe mutató témában.
A tanulók aktívak, motiváltak és lelkesek voltak a teljes idő alatt, a tábor élményekkel és sikerélményekkel teli, valódi tanulási kalandot nyújtott minden résztvevő számára.
https://www.facebook.com/100004315301834/videos/pcb.3266389120181566/1408967247098899
https://www.facebook.com/100004315301834/videos/pcb.3266389120181566/582809154885156
https://www.facebook.com/100004315301834/videos/pcb.3266389120181566/1078717274224052