HAT-KP-01-2022/1-001557
Határtalanul Pályázat hetedikeseknek
Prügyiek és taktakenéziek Erdélyben
Megvalósítás időszaka: 2023.03.27. - 2023.04.01.
Elnyert támogatási összeg: 4.192.800 Ft,
azaz Négymillió-egyszázkilencvenkettőezer-nyolcszáz Ft

Határtalanul pályázat logója


HAT-KP-1-2024/1-001396
Határtalanul! program Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek (2024.)
Taktakenézi és Taktaharkányi diákok Erdélyben (Erdély)
Megvalósítás időszaka: 2025.03.18.- 2025.03.23.
Elnyert támogatási összeg: 5 382 000 forint
azaz ötmillió-háromszáznyolcvankettőezer forint

Határtalanul pályázat logója


ROBOTOK FORRADALMA ÉLMÉNYTÁBOR

Táborvezető: Kocsis Andrea osztályfőnök
Korcsoport: 3–4. osztály

A 2025. június 23–25. között megrendezett „Robotok forradalma” elnevezésű tematikus élménytáborban iskolánk alsó tagozatos tanulói izgalmas és játékos módon ismerkedtek meg a robotika világával, különös tekintettel a Bee-bot padlórobotokra, a LEGO WeDo készletekre, valamint a robotok mindennapi életünkben betöltött szerepére.

Bee-bot robotok – játékos tanulás és programozás:

A tábor első napján a gyerekek a Bee-bot méhecske-robottal ismerkedtek meg. A napot zenés ráhangolódással indítottuk, ahol a „Méhek tánca” című dal segítségével kapcsolódtunk a témához. A robotok fogalmát játékos beszélgetéssel, valamint mozgásos drámajátékkal („Légy robot!”) mélyítettük el.

A délelőtt során a tanulók videókon keresztül nézhették meg a Bee-bot működését, majd saját útvonalakat terveztek a robotoknak virágos, állatos és matematikai pályákon. A programozás során egyszerre fejlődött a logikai gondolkodásuk, problémamegoldó képességük és kreativitásuk. A nap végén online játékok és puzzle-k formájában ismételhették át az ismereteket.

WeDo LEGO robotépítés és beporzó méhecskék:

A második nap fókuszában a LEGO WeDo robotkészlet állt. A reggelt robotos memóriajátékokkal és mozgásos versenyekkel indítottuk, például a „Robotfogócska” és a „Méhecskék a virágokon” játék segítségével.

Ezt követően a tanulók LEGO-ból építettek méhecskés robotokat, amelyeket Bluetooth kapcsolaton keresztül laptopon programoztak. A projekt során megtapasztalhatták, hogyan válik a kreatív alkotás valósággá a technológia segítségével. A programozott robotmozgásokat örömmel figyelték, majd saját ötleteikkel továbbfejlesztették a működést.

A délutáni alkotórészben robotokat terveztek és rajzoltak – papíron vagy számítógépen –, valamint újrahasznosítható anyagokból készítettek saját robotfigurákat, ezzel is erősítve a fenntarthatóság és környezettudatosság szemléletét.

Robotok általában – játék, tudás, kreativitás:

Az utolsó napon a fókusz a robotika általános bemutatásán volt. Online keresztrejtvényekkel és szókereső játékokkal indítottunk, majd a gyerekek egy „robotlabirintusban” irányították egymást: a programozó gyerek adta az utasításokat, a „robot” pedig végrehajtotta azokat. Ez a játék kiváló lehetőséget adott a kommunikáció és algoritmikus gondolkodás gyakorlására.

A délelőtt során egy szövegértést, matematikát és környezettudatosságot ötvöző komplex feladatsort oldottak meg a tanulók, majd különböző robotokról szóló videókat néztünk meg, a napot pedig egy digitális kvízzel zártuk, melyben visszatekintettünk az elmúlt napok során tanultakra.

A háromnapos tábor célja az volt, hogy a gyerekek élményalapú tanulással ismerkedjenek meg a robotika világával, miközben fejlődik kreativitásuk, logikai gondolkodásuk, szövegértésük, és együttműködési készségük. A program során nemcsak robotokat építettek és programoztak, hanem játékosan, több tantárgyat integrálva mélyítették el tudásukat egy izgalmas, jövőbe mutató témában.

A tanulók aktívak, motiváltak és lelkesek voltak a teljes idő alatt, a tábor élményekkel és sikerélményekkel teli, valódi tanulási kalandot nyújtott minden résztvevő számára.

https://www.facebook.com/100004315301834/videos/pcb.3266389120181566/1408967247098899

https://www.facebook.com/100004315301834/videos/pcb.3266389120181566/582809154885156

https://www.facebook.com/100004315301834/videos/pcb.3266389120181566/1078717274224052