HAT-KP-01-2022/1-001557
Határtalanul Pályázat hetedikeseknek
Prügyiek és taktakenéziek Erdélyben
Megvalósítás időszaka: 2023.03.27. - 2023.04.01.
Elnyert támogatási összeg: 4.192.800 Ft,
azaz Négymillió-egyszázkilencvenkettőezer-nyolcszáz Ft

Határtalanul pályázat logója


HAT-KP-1-2024/1-001396
Határtalanul! program Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek (2024.)
Taktakenézi és Taktaharkányi diákok Erdélyben (Erdély)
Megvalósítás időszaka: 2025.03.18.- 2025.03.23.
Elnyert támogatási összeg: 5 382 000 forint
azaz ötmillió-háromszáznyolcvankettőezer forint

Határtalanul pályázat logója


„NYITNIKÉK” PROGRAM

NAGYCSOPORTOS ÓVODÁSOK ISKOLÁNKBAN

Az Óvoda-iskola átmenetet támogató munkacsoport Nyitnikék programjának keretében az intézményünkbe beiratkozó leendő 1. osztályos tanulók ellátogattak iskolánkba.

Iskolánk 4. osztályos tanulói először a 4. osztály tantermében versekkel, dalokkal, tánccal köszöntötték őket. A kicsiket megajándékozták egy méhecskés ceruzatartóval. Az iskolások is szép könyvjelzőket kaptak meglepetésként az óvodásoktól.  Majd az 1. osztály tantermében digitális, játékos feladattal ismerkedtek. A gyerekek ízelítőt kaphattak a Bee-bot padlórobot (méhecske) programozásáról. Ez nagyon tetszett a kicsiknek, érdeklődve figyelték a méhecskék irányítását. Majd a tanító nénivel és óvónénivel közösen jókedvűen táncoltak együtt.

Leendő kis elsőseinknek nagyon tetszett az iskola. Elmondták, hogy alig várják, hogy iskolások legyenek és kezdődjön a tanulás.

ELSŐ OSZTÁLYOSOK NYOMONKÖVETÉSE

„Nyitnikék” programunk keretében iskolánk első osztályába látogatást tett a helyi Bóbita Óvoda vezető óvodapedagógusa. A látogatás célja az volt, hogy betekintést nyerjen a gyerekek iskolai munkájába, tanulmányi előmenetelükbe, mindezzel erősítve az óvoda és iskola közötti partneri kapcsolatot is.

A tanóra beszélgetőkörrel kezdődött, ahol a gyerekek megosztották gondolataikat arról, milyen élményeik vannak az iskolában, mit szeretnek a tanulásban, hogyan érzik magukat az új környezetben. A nyitott, barátságos légkör elősegítette, hogy a gyerekek bátran megszólaljanak, fejlesszék önkifejező készségüket, és együtt gondolkodjanak társaikkal.

A magyar nyelvi feladatok során a gyerekek hangoztatással foglalkoztak, majd egyszerű szavak és mondatok olvasásában is jártasságot mutattak. A tevékenységek játékos formában történtek, így a tanulók motiváltan és aktívan vettek részt a feladatokban.

A matematikai feladványokban sorszámokkal, páros és páratlan számokkal, valamint a számszomszédokkal kapcsolatos ismereteiket gyakorolták. A gyerekek ügyesen alkalmazták a tanult fogalmakat, csoportmunkában és egyéni feladatmegoldás során is jól teljesítettek.

A látogatás során az óvodapedagógus visszajelzései megerősítették azt, hogy a gyerekek jól alkalmazkodtak az új környezethez, az óvodában szerzett készségek és ismeretek pedig szilárd alapot biztosítottak az iskolai tanuláshoz. Az együttműködés mindkét intézmény számára hasznos és inspiráló volt.