NAGYCSOPORTOS ÓVODÁSOK ISKOLÁNKBAN
Az Óvoda-iskola átmenetet támogató munkacsoport Nyitnikék programjának keretében az intézményünkbe beiratkozó leendő 1. osztályos tanulók ellátogattak iskolánkba.
Iskolánk 4. osztályos tanulói először a 4. osztály tantermében versekkel, dalokkal, tánccal köszöntötték őket. A kicsiket megajándékozták egy méhecskés ceruzatartóval. Az iskolások is szép könyvjelzőket kaptak meglepetésként az óvodásoktól. Majd az 1. osztály tantermében digitális, játékos feladattal ismerkedtek. A gyerekek ízelítőt kaphattak a Bee-bot padlórobot (méhecske) programozásáról. Ez nagyon tetszett a kicsiknek, érdeklődve figyelték a méhecskék irányítását. Majd a tanító nénivel és óvónénivel közösen jókedvűen táncoltak együtt.
Leendő kis elsőseinknek nagyon tetszett az iskola. Elmondták, hogy alig várják, hogy iskolások legyenek és kezdődjön a tanulás.
ELSŐ OSZTÁLYOSOK NYOMONKÖVETÉSE
„Nyitnikék” programunk keretében iskolánk első osztályába látogatást tett a helyi Bóbita Óvoda vezető óvodapedagógusa. A látogatás célja az volt, hogy betekintést nyerjen a gyerekek iskolai munkájába, tanulmányi előmenetelükbe, mindezzel erősítve az óvoda és iskola közötti partneri kapcsolatot is.
A tanóra beszélgetőkörrel kezdődött, ahol a gyerekek megosztották gondolataikat arról, milyen élményeik vannak az iskolában, mit szeretnek a tanulásban, hogyan érzik magukat az új környezetben. A nyitott, barátságos légkör elősegítette, hogy a gyerekek bátran megszólaljanak, fejlesszék önkifejező készségüket, és együtt gondolkodjanak társaikkal.
A magyar nyelvi feladatok során a gyerekek hangoztatással foglalkoztak, majd egyszerű szavak és mondatok olvasásában is jártasságot mutattak. A tevékenységek játékos formában történtek, így a tanulók motiváltan és aktívan vettek részt a feladatokban.
A matematikai feladványokban sorszámokkal, páros és páratlan számokkal, valamint a számszomszédokkal kapcsolatos ismereteiket gyakorolták. A gyerekek ügyesen alkalmazták a tanult fogalmakat, csoportmunkában és egyéni feladatmegoldás során is jól teljesítettek.
A látogatás során az óvodapedagógus visszajelzései megerősítették azt, hogy a gyerekek jól alkalmazkodtak az új környezethez, az óvodában szerzett készségek és ismeretek pedig szilárd alapot biztosítottak az iskolai tanuláshoz. Az együttműködés mindkét intézmény számára hasznos és inspiráló volt.