HAT-KP-01-2022/1-001557
Határtalanul Pályázat hetedikeseknek
Prügyiek és taktakenéziek Erdélyben
Megvalósítás időszaka: 2023.03.27. - 2023.04.01.
Elnyert támogatási összeg: 4.192.800 Ft,
azaz Négymillió-egyszázkilencvenkettőezer-nyolcszáz Ft

Határtalanul pályázat logója


HAT-KP-1-2024/1-001396
Határtalanul! program Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek (2024.)
Taktakenézi és Taktaharkányi diákok Erdélyben (Erdély)
Megvalósítás időszaka: 2025.03.18.- 2025.03.23.
Elnyert támogatási összeg: 5 382 000 forint
azaz ötmillió-háromszáznyolcvankettőezer forint

Határtalanul pályázat logója


GYEREKHÉT

GYEREKHÉT – SZÍVVEL, JÁTÉKKAL, KÖZÖSEN

Iskolánkban az alsó tagozaton az osztályfőnökök is nagy lelkesedéssel készültek a gyerekhétre, hogy minél színesebb programokkal lepjék meg tanulóikat. Céljuk az volt, hogy a tanulás mellett a közös élményekre is jusson idő és vidámságot csempésszenek az iskolai mindennapokba. A gyerekek nagy örömmel kapcsolódtak be a változatos és élményekben gazdag programokba. Az osztályfőnökök is nagyon aktívak voltak és igyekeztek minél több különleges élményt nyújtani a kisdiákoknak.

Az elsősök a gyerekhetet aszfaltrajz-versennyel indították. A gyerekek színes krétákkal igazi mesterműveket alkottak az iskola udvarán. A virágok, állatok és mesefigurák mellett sok-sok saját ötlet is megelevenedett az aszfalton, amit büszkén mutattak meg egymásnak. Egy másik napon a tornateremben ügyességi és mozgásos feladatokat oldottak meg. A különféle versenyek, fogójátékok hatalmas sikert arattak – a gyerekek nevetve, egymást bíztatva vettek részt a feladatokban. A hét egyik legkülönlegesebb élménye számukra a papírsárkány-eregetés volt. A gyerekek nagy izgalommal próbálták minél magasabbra repíteni őket az iskolaudvaron. A gyerekhét zárásaként közös mesenézésre került sor az osztályteremben. A gyerekek kényelmesen elhelyezkedve néztek meg egy kedves, tanulságos történetet, amely méltó lezárása volt a mozgalmas hétnek.

A második osztályban a gyermekhét alkalmából „Mókás-órák” című osztályprogram került megvalósításra, melyen különböző ügyességi- és játékos feladatokat oldottak meg a gyerekek. Először a tornateremben labdajátékokban csillogtathatták meg ügyességüket. Legjobban az a feladat tetszett a gyerekeknek, amikor párban kellett a labdát homlokukhoz szorítva vinni, de nagyon élvezték azt is, mikor pingpong labdát kanálban kellett egyensúlyozni. Majd a tanteremben folytatódott a program, ahol először csokigolyót ettek tejjel. Ezután „Ki vagyok én?” és „Rajz-staféta” című játékot játszottak. Ezt követően színespálcikákból párban időre hidat kellett építeni, és végül „Kabala-foglaló” játékkal zárták az órát. Nagyon élvezték ezt a kis programot, jó hangulatban ünnepelték meg a gyermeknapot!

A harmadikos tanulók játszós délutánt tartottak, ahol érdekes mozgásos, célbadobós játékokat próbálhattak ki, majd közösen társasjátékoztak és izgalmas puzzleket raktak ki. A játékos délután kísérőprogramja a gofrisütés volt. Mindenki lelkesen segített a tésztakeverésben és a sütésben. Amikor elkészültek, jóízűen elfogyasztották a friss, illatos baracklekváros gofrikat. A program vidáman telt, és mindenki örömmel jóllakottan indulhatott haza.

A negyedikesek szintén játékos programokkal ünnepelték meg a gyermeknapot. Aszfaltrajz-készítéssel indítottak, ahol a gyerekek színes, kreatív alkotásokat varázsoltak az iskolaudvarra. Ezt követően izgalmas feladatokban vettek részt: volt lufis verseny, keksztorony-építés, és a nagy nevetéseket kiváltó „keksz a homlokról a szájba” kihívás. Próbára tehették ügyességünket is, amikor a spatulával kellett műanyag kupakokat kihalászni egy vizes tálból, időre. Végül késsel-villával bontották a csokit – természetesen sok kacagás kíséretében. A nap igazán emlékezetes marad mindannyiuk számára. Játékos, vidám és összetartó pillanatokat élhettek át együtt.

A gyógypedagógiai osztályban a gyerekhét alkalmából vidám programok vártak a gyerekekre. Nagyon szeretnek együtt építeni, ezért közösen legóztak és kreatív alkotásokat hoztak létre. A közös játék során mindenki segített egymásnak, így még élvezetesebb lett az építés. Emellett érdekes mozgásos, játékos ügyességi és gyorsasági feladatokat is megoldottak. A gyerekek lelkesen vettek részt minden tevékenységben és nagyon jól szórakoztak együtt. A közös program mosolyt csalt mindenki arcára és erősítette az összetartozás érzését.

Ez a hét tele volt örömmel, játékkal és vidámsággal. Köszönjük mindenkinek, aki segített abban, hogy a gyerekek ilyen gazdag élményekkel térhessenek haza a hét minden napján.

 

GYEREKHÉT – KREATÍV, KÖZÖS, KLASSZ

Iskolánkban a gyerekhét alkalmából a felső tagozatos osztályfőnökök is különféle osztályprogramokat szerveztek a tanulók számára. A cél az volt, hogy erősítsék az osztályközösségek összetartását és a tanulók közötti kapcsolatokat. Minden osztály egyéni programot valósított meg, amelyet az osztályfőnökök a diákok igényeihez és érdeklődéséhez igazítottak.

A nyolcadik osztályban az osztályfőnök a hét során igyekezett minél változatosabb élményeket nyújtani, amelyekben a tanulás mellett a játék, a közösségépítés és a kikapcsolódás is jelentős szerepet kapott. A pedagógus a tanórákon is a gyermekek igényeihez igazodott: játékos, interaktív feladatokon keresztül dolgozták fel a tananyagot. Néztek filmet, időre kirakóztak, Activity-t játszottak, sőt az „Amerikából jöttünk” című játék során a pályaorientáció is előtérbe került. Az énekórákon mindenki bemutathatta kedvenc előadóját, dalokat hallgattak, videoklipeket néztek a YouTube-on. A kellemes időjárást kihasználva egy rövid sétát is tettek a töltésen, így a természetben is együtt lehettek. Több idő jutott a kötetlen beszélgetésekre is, amely tovább mélyítette a tanulók közötti kapcsolatokat és erősítette az osztályközösséget.

A gyermekhét folyamán az osztályfőnök az 5. osztállyal napi szinten tartott játékórákat, játékos foglalkozásokat. Nagy sikert aratott a Cica, pizza, taco, gida, sajt valamint a Fedezzük fel Európát nevű kártyajátékok, a LÜK angol szókincsfejlesztő játéka. Továbbra is nagyon népszerű az osztályban a KAHOOT! online kvíz rendszer, melyet akár magyar, akár angol nyelvű kérdéssorokkal is szívesen játszanak a gyerekek különböző témákban. A jó időt kihasználva egy-egy órán az udvaron játszottak (fociztak, kosárlabdáztak). A hét során sok örömben, nevetésben és élményben részesültek a tanulók.

A gyerekhéten a felső tagozaton a tanárok a tanórákon érdekes feladatokat és játékos tevékenységeket is beépítettek a tananyagba. Több tantárgy keretében is csapatversenyeket, kvízeket és kreatív kihívásokat szerveztek. A diákok örömmel vettek részt ezekben és jó hangulatban telt az egész hét. A tanárok célja az volt, hogy a tanulás élményszerű és szórakoztató legyen.

Összességében a felső tagozat is egy élményekben gazdag, tartalmas hetet zárhatott, amely nemcsak szórakoztató volt, de személyiség- és közösségfejlesztő hatása is jelentős.