A munkatervben szereplő, kiemelt fejlesztési területek és azok megvalósulására tett intézkedések
A tanévben 16 kiemelt fejlesztési terület szerepelt munkatervünkben, melyekre nagy súlyt fektettünk. Nagyobb prioritást kaptak a következő területek:
- Tanulóink önismeretének és pályaismeretének fejlesztése pályaorientációs foglalkozások bevezetésével.
- A lemorzsolódások minimálisra csökkentése: a félévi mérések értékelése, elemzése és eredményeinek felhasználása a tanulók fejlődésének érdekében – mivel részt veszünk az OH EFOP-3-1.5-16-2016-00001 A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása című projektjében.
- Egészséges életmódra és környezettudatosságra nevelés – mivel a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola és az ÖKO-iskola címet is elnyertük.
- Élményszerű tanulás gyakorlata – a tanítás befejezése után 2 hetes élmény-napok programot hirdettünk meg a gyerekeknek, mely nagyon jól sikerült, de év közben is voltak projektnapok és témahetek az iskolában
Iskolai programok
Szokatlan, kihívásokkal teli tanévet zártunk. A kormány döntése értelmében március 16-tól új munkarend, tantermen kívüli digitális oktatás lépett életbe. Az új munkarend kezdetéig a munkatervben szereplő iskolai programok, témahetek, témanapok, ünnepségek rendben zajlottak, színvonalasok voltak. Tanulóink délutánonként a kötelező programokon túl, versenyeken, szabadidős szórakoztató rendezvényeken vehetnek részt. Hetente két alkalommal modern tánc, egy alkalommal rajzoktatás folyik, melyet művészeti iskolák / T-Dance, HON Alapfokú Művészetoktatási Intézmény / pedagógusai tartanak.
Kiemelt programjaink a következők voltak:
- Augusztus 22-én részt vettünk a Csokifesztiválon Szerencsen, ahol tanítványaink is szerepeltek.
- Tantestületi napunk volt augusztus 28-án.
- Szeptember 7-én községünkben falunapot tartottak, ahol kézlenyomatokat gyűjtöttünk és felügyeltük a programokat.
- Szeptember 13-án tantestületünk 2 napos továbbképzésen vett részt Mezőkövesden.
- Szeptember 26 -án Aggtelekre kirándultak dolgozóink.
- Kalandra fel! – program keretén belül Nyíregyházi Vadasparkba kirándultunk október 3-án.
- Október 4-én az Állatok világnapján érdekes feladatokkal készültünk tanulóinknak.
- Október 7-9.-ig 20 tanuló sporttáborban volt Simán.
- A Petőfi-napok rendezvénysorozatának témája Petőfi és az őszi Tisza volt. A versenyek, műhelyfoglalkozások és a tervezett túra jól sikerült.
- Intézményünk elnyerte az Ökoiskola címet, melyet Molnár Tiborné intézményvezető vett át 2019. 10.18-án.
- Elindult a Lázár Ervin program, mely néven, az általános iskolások kulturális eseményeken való részvételét támogatta a kormány. Iskolánkból hat osztály részese volt ennek. A járványügyi helyzet miatt a 6. és 8. osztályosok programja maradt el.
- Az önkormányzattól bábelőadást kaptak gyerekeink karácsonyra.
- Színvonalas ünnepi műsorral emlékeztünk meg október 6. és október 23. jeles napjaira.
- Novemberben a 7. és 8. osztály tanulói Pályaválasztási kiállításra utaztak Miskolcra.
- Pályaválasztási fórum és előadások segítették a végzős gyerekeket és szüleiket a megfelelő középiskola kiválasztásában.
- Az őszi nevelési értekezlet és a szakmai napok témája a következő volt: „Tehetségek azonosítása az intézményünkben” és a „Pályaorientáció és pályaválasztás, mint a lemorzsolódás egyik segítője”. A tavaszi szakmai nap elmaradt.
- Tantestületünk valamennyi pedagógusa „Problémás iskolai helyzetek kezelése” c. 30 órás továbbképzésen vett részt.
- Az EFOP-3.1.8-17 Testvérként a Taktakenézi Iskolával pályázati programba bevont diákok Dobsinára utaztak a Scooltúra szervezésében, ellátogattak a testvériskolába és szép helyekre kirándultak.
- A Szerencsi Tankerület által szervezett jótékonysági bálon az intézményvezető és a helyettes képviselte iskolánkat. Lakatos Alex 7. osztályos tanuló sporteredményei elismeréseként a tankerülettől jutalmat kapott, melyet intézményünk vezetője adott át tanítványunknak.
- Duna TV felvételt készített, iskolánk életébe pillantott bele.
- A különleges bánásmódú gyerekek segítése céljából BTMN-es szaktanácsadót hívtunk az intézménybe, illetve a részükre szervezett foglalkozások a következők voltak:
- Középiskolai előkészítők – 7-8. osztály
- Szakkörök: íjászat, ÖKO, kézműves-modellező, énekkar-dráma, sport, informatika
- Fejlesztő, felzárkóztató foglalkozások a gyengébben teljesítőknek.
- LEGO matematika órák alsó osztályokban
- A digitális oktatás szervezése zökkenőmentesen zajlott, jól kezeltük a helyzetet. Igyekeztünk segíteni a tanulók munkáját. A szülőkkel, a fenntartóval folyamatosan tartottuk a kapcsolatot.
- Összegző beszámoló elkészítése az EFOP-3.1.5-16-2016-00001 kiemelt projektben végzett tevékenységekről
- Június első két hetében felzárkóztatókat szerveztünk a lemaradó gyerekeknek, mely után élménytáborral zártuk a tanévet. Az élménynapok jól sikerültek. Az 1-2.osztályosok Meseországba látogattak, a 3-4.osztályosok szülőföldünkön, a nagyobbak a világ különböző országaiban jártak.
Tanulmányi versenyek
A tanévben két körzeti versenyt hirdettünk meg. Teremlabdarúgó tornára és népdaléneklési versenyre hívtuk az iskolák tanulóit. A versenyeken 5 illetve 11 iskola képviselte magát.
Házi versenyt 16 alkalommal szerveztünk, területi versenyen 15 alkalommal voltunk. 12 alkalommal a tankerület iskoláiban, de 1 megyei versenyen és 2 országos versenyen is részt vettünk.
Tanulóink a következő eredményeket érték el:
Országos verseny:
Bozsik program – Tanévindító Fesztivál Telkiben: I. hely + gólkirály + legjobb kapus
Fébész Országos fogyasztóvédelmi verseny. VI. Hely
Megyei verseny.
Megyei Könyvtár – Olvasók királya – különdíj
Tankerületi versenyek:
- hely 4 alkalom
- hely 1 alkalom
III.hely 2 alkalom
különdíj: 4 alkalom
Ellenőrzések a tanévben
A tanévben az ellenőrzések folyamatosak voltak, melyben részt vettek a munkaközösség vezetők, az igazgató helyettes és az igazgató is. Tapasztalataikat a KRÉTA e-naplójában lejegyezték és az érintettekkel megbeszélték.
Félévkor elemeztük az iskolai és országos mérések eredményeit és levontuk a tanúságokat. Év végi mérésekre a digitális oktatás miatt most nem került sor. Önértékelés az éven nem volt. 1 pedagógus minősítése történt meg, aki PII. fokozatba lépett és a nyár folyamán gyakornoki vizsgára is sor került, melynek eredményét még nem tudjuk.
Szaktanácsadói látogatás elmaradt a vírushelyzet miatt.
Továbbképzések
Kihasználtuk a továbbképzések adta lehetőségeket
|
Sorszám
|
Megnevezés
|
Képzési idő
|
|
1.
|
1956: A magyar forradalom a legújabb történeti kutatások tükrében
|
30 óra
|
|
2.
|
EFOP-3.1.5-16-2016-00001
Tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása
|
műhelymunka
|
|
3.
|
Tevékenységközpontú tanulásszervezés az alsó tagozatban
|
műhelymunka
|
|
4.
|
Problémás iskolai helyzetek kezelése – fókuszban a megoldás
|
30 óra
|
|
5.
|
Szakvizsga
|
|
|
6.
|
Könyvtáros alapképzés
|
16 óra
|
|
7.
|
Emelt szintű mentorálás az esélyteremtő Útravaló Ösztöndíjprogramban
|
30 óra
|
|
8.
|
POK által szervezett Őszi Pedagógiai Napok plenáris ülése
|
műhelymunka
|
|
9.
|
Első lépések a digitális világba – IKER 1. szintű képzés
|
35 óra
|
|
10.
|
Önállóan használom az informatikai eszközömet – IKER 2. szintű képzés
|
35óra
|
|
11.
|
Közoktatási vezetői szakvizsga
|
4 félév
|
|
12.
|
Floorball
|
|
Országos OKM mérések eredményei
|
|
2017
|
2018
|
|
Matematika
|
iskola
|
országos
|
%
|
iskola
|
országos
|
%
|
|
6. évfolyam
|
1481
|
1497
|
99
|
1448
|
1499
|
97
|
|
8. évfolyam
|
1521
|
1612
|
94
|
1501
|
1614
|
93
|
|
Szövegértés
|
|
|
|
|
|
|
|
6. évfolyam
|
1403
|
1503
|
93
|
1308
|
1492
|
88
|
|
8. évfolyam
|
1362
|
1571
|
87
|
1303
|
1602
|
81
|
Különösen a szövegértési eredmények maradnak el az országos átlagtól. Sajnos tanulóink keveset olvasnak, kevés a kitartásuk a hosszú szövegekhez, nehezen fogalmaznak meg saját véleményeket. Igyekszünk erre megoldást találni.
A 2017-es eredményeink javulást mutatnak az előző évhez képest, különösen a CSH index alapján teljesítettünk jól, de sok függ az osztály összetételétől is, így a fejlesztő munkának nincs vége, tovább folytatjuk az intézkedési terv alapján. A családi háttérkérdőívek kitöltésével (CSH index) általában sikerült kimutatnunk, hogy rengeteg munka van így is az eredményeinkben. A szövegértés területén fontos a javítás, ehhez szaktanácsadó segítségét is kértük, de a vírushelyzet miatt a konzultáció elmaradt.
Pályázataink
A következő pályázatokban vettünk részt a tanévben:
- EFOP-3.2.4.-16-2016-0001 Digitális Kompetencia fejlesztése
- EFOP-3.3.2-16 Kulturális Intézmények a köznevelés eredményességéért pályázati program március 31-ig tartott.
- EFOP-3-1.5-16-2016-00001 A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása program június 30-án véget ér.
- EFOP-3.1.8-17-2017-00048 Együtt, testvérként iskolaközi szemléletformáló program befejeződött január 31-én.
- HAT-17-01-2017-00128 Határtalanul –Kalandozások a Kárpátok bércein- várható időpontja: szept 5. – szept. 8.
- Útravaló ösztöndíjprogram
- Pályaorientáció kiemelten az MTMI készségek és kompetenciák fejlesztése a köznevelés rendszerében
- Pályázatot nyújtottunk be Erzsébet, napközis táborra. Sikeres elbírálás esetén augusztus utolsó hetében 26 gyerek és 3 pedagógus táborozhat.
Az Útravaló Pályázatba 19 fő tanuló került be a 7. és a 8. osztályból, velük 8 mentor foglalkozott.
Az iskola év végi statisztikája
Tanulmányi helyzet:
|
Létszám
|
Kiemelkedő/
fő
|
Kitűnő/
fő
|
Jeles/ fő
|
Bukott/fő
|
Az iskola
tanulmányi átlaga
|
|
115
|
9
|
4
|
5
|
2 évismétlő
5 jav.vizsga
|
3.81
|
Tanulókra vonatkozó adatok:
|
Létszám
|
Ebből
SNI
|
Hátrányos helyzetű tanuló
|
Halmozottan hátrányos h.
tanuló
|
Mulasztás
óra/fő
|
Igazolatlan
mulasztás
óra/fő
|
|
115
|
9
|
0
|
108
|
80,2
|
3.1
|
Továbbtanulás
|
Iskola típusa
|
Létszám
|
Arány%
|
Létszámból halmozottan hátrányos
|
HHH-s %
|
|
Gimnázium
|
1
|
11%
|
1
|
11%
|
|
Szakgimnázium
|
1
|
11%
|
1
|
11%
|
|
Szakközépiskola
|
7
|
78%
|
6
|
67%
|
|
Nem tanul tovább
|
–
|
–
|
–
|
–
|
|
Évfolyamot ismétel
|
–
|
–
|
–
|
–
|
|
ÖSSZESEN
|
9
|
100%
|
8
|
89%
|