HAT-KP-01-2022/1-001557
Határtalanul Pályázat hetedikeseknek
Prügyiek és taktakenéziek Erdélyben
Megvalósítás időszaka: 2023.03.27. - 2023.04.01.
Elnyert támogatási összeg: 4.192.800 Ft,
azaz Négymillió-egyszázkilencvenkettőezer-nyolcszáz Ft
SZAKMAI MUNKA A 2019-20. TANÉVBEN
A munkatervben szereplő, kiemelt fejlesztési területek és azok megvalósulására tett intézkedések
A tanévben 16 kiemelt fejlesztési terület szerepelt munkatervünkben, melyekre nagy súlyt fektettünk. Nagyobb prioritást kaptak a következő területek:
- Tanulóink önismeretének és pályaismeretének fejlesztése pályaorientációs foglalkozások bevezetésével.
- A lemorzsolódások minimálisra csökkentése: a félévi mérések értékelése, elemzése és eredményeinek felhasználása a tanulók fejlődésének érdekében – mivel részt veszünk az OH EFOP-3-1.5-16-2016-00001 A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása című projektjében.
- Egészséges életmódra és környezettudatosságra nevelés – mivel a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola és az ÖKO-iskola címet is elnyertük.
- Élményszerű tanulás gyakorlata – a tanítás befejezése után 2 hetes élmény-napok programot hirdettünk meg a gyerekeknek, mely nagyon jól sikerült, de év közben is voltak projektnapok és témahetek az iskolában
Iskolai programok
Szokatlan, kihívásokkal teli tanévet zártunk. A kormány döntése értelmében március 16-tól új munkarend, tantermen kívüli digitális oktatás lépett életbe. Az új munkarend kezdetéig a munkatervben szereplő iskolai programok, témahetek, témanapok, ünnepségek rendben zajlottak, színvonalasok voltak. Tanulóink délutánonként a kötelező programokon túl, versenyeken, szabadidős szórakoztató rendezvényeken vehetnek részt. Hetente két alkalommal modern tánc, egy alkalommal rajzoktatás folyik, melyet művészeti iskolák / T-Dance, HON Alapfokú Művészetoktatási Intézmény / pedagógusai tartanak.
Kiemelt programjaink a következők voltak:
- Augusztus 22-én részt vettünk a Csokifesztiválon Szerencsen, ahol tanítványaink is szerepeltek.
- Tantestületi napunk volt augusztus 28-án.
- Szeptember 7-én községünkben falunapot tartottak, ahol kézlenyomatokat gyűjtöttünk és felügyeltük a programokat.
- Szeptember 13-án tantestületünk 2 napos továbbképzésen vett részt Mezőkövesden.
- Szeptember 26 -án Aggtelekre kirándultak dolgozóink.
- Kalandra fel! – program keretén belül Nyíregyházi Vadasparkba kirándultunk október 3-án.
- Október 4-én az Állatok világnapján érdekes feladatokkal készültünk tanulóinknak.
- Október 7-9.-ig 20 tanuló sporttáborban volt Simán.
- A Petőfi-napok rendezvénysorozatának témája Petőfi és az őszi Tisza volt. A versenyek, műhelyfoglalkozások és a tervezett túra jól sikerült.
- Intézményünk elnyerte az Ökoiskola címet, melyet Molnár Tiborné intézményvezető vett át 2019. 10.18-án.
- Elindult a Lázár Ervin program, mely néven, az általános iskolások kulturális eseményeken való részvételét támogatta a kormány. Iskolánkból hat osztály részese volt ennek. A járványügyi helyzet miatt a 6. és 8. osztályosok programja maradt el.
- Az önkormányzattól bábelőadást kaptak gyerekeink karácsonyra.
- Színvonalas ünnepi műsorral emlékeztünk meg október 6. és október 23. jeles napjaira.
- Novemberben a 7. és 8. osztály tanulói Pályaválasztási kiállításra utaztak Miskolcra.
- Pályaválasztási fórum és előadások segítették a végzős gyerekeket és szüleiket a megfelelő középiskola kiválasztásában.
- Az őszi nevelési értekezlet és a szakmai napok témája a következő volt: „Tehetségek azonosítása az intézményünkben” és a „Pályaorientáció és pályaválasztás, mint a lemorzsolódás egyik segítője”. A tavaszi szakmai nap elmaradt.
- Tantestületünk valamennyi pedagógusa „Problémás iskolai helyzetek kezelése” c. 30 órás továbbképzésen vett részt.
- Az EFOP-3.1.8-17 Testvérként a Taktakenézi Iskolával pályázati programba bevont diákok Dobsinára utaztak a Scooltúra szervezésében, ellátogattak a testvériskolába és szép helyekre kirándultak.
- A Szerencsi Tankerület által szervezett jótékonysági bálon az intézményvezető és a helyettes képviselte iskolánkat. Lakatos Alex 7. osztályos tanuló sporteredményei elismeréseként a tankerülettől jutalmat kapott, melyet intézményünk vezetője adott át tanítványunknak.
- Duna TV felvételt készített, iskolánk életébe pillantott bele.
- A különleges bánásmódú gyerekek segítése céljából BTMN-es szaktanácsadót hívtunk az intézménybe, illetve a részükre szervezett foglalkozások a következők voltak:
- Középiskolai előkészítők – 7-8. osztály
- Szakkörök: íjászat, ÖKO, kézműves-modellező, énekkar-dráma, sport, informatika
- Fejlesztő, felzárkóztató foglalkozások a gyengébben teljesítőknek.
- LEGO matematika órák alsó osztályokban
- A digitális oktatás szervezése zökkenőmentesen zajlott, jól kezeltük a helyzetet. Igyekeztünk segíteni a tanulók munkáját. A szülőkkel, a fenntartóval folyamatosan tartottuk a kapcsolatot.
- Összegző beszámoló elkészítése az EFOP-3.1.5-16-2016-00001 kiemelt projektben végzett tevékenységekről
- Június első két hetében felzárkóztatókat szerveztünk a lemaradó gyerekeknek, mely után élménytáborral zártuk a tanévet. Az élménynapok jól sikerültek. Az 1-2.osztályosok Meseországba látogattak, a 3-4.osztályosok szülőföldünkön, a nagyobbak a világ különböző országaiban jártak.
Tanulmányi versenyek
A tanévben két körzeti versenyt hirdettünk meg. Teremlabdarúgó tornára és népdaléneklési versenyre hívtuk az iskolák tanulóit. A versenyeken 5 illetve 11 iskola képviselte magát.
Házi versenyt 16 alkalommal szerveztünk, területi versenyen 15 alkalommal voltunk. 12 alkalommal a tankerület iskoláiban, de 1 megyei versenyen és 2 országos versenyen is részt vettünk.
Tanulóink a következő eredményeket érték el:
Országos verseny:
Bozsik program – Tanévindító Fesztivál Telkiben: I. hely + gólkirály + legjobb kapus
Fébész Országos fogyasztóvédelmi verseny. VI. Hely
Megyei verseny.
Megyei Könyvtár – Olvasók királya – különdíj
Tankerületi versenyek:
- hely 4 alkalom
- hely 1 alkalom
III.hely 2 alkalom
különdíj: 4 alkalom
Ellenőrzések a tanévben
A tanévben az ellenőrzések folyamatosak voltak, melyben részt vettek a munkaközösség vezetők, az igazgató helyettes és az igazgató is. Tapasztalataikat a KRÉTA e-naplójában lejegyezték és az érintettekkel megbeszélték.
Félévkor elemeztük az iskolai és országos mérések eredményeit és levontuk a tanúságokat. Év végi mérésekre a digitális oktatás miatt most nem került sor. Önértékelés az éven nem volt. 1 pedagógus minősítése történt meg, aki PII. fokozatba lépett és a nyár folyamán gyakornoki vizsgára is sor került, melynek eredményét még nem tudjuk.
Szaktanácsadói látogatás elmaradt a vírushelyzet miatt.
Továbbképzések
Kihasználtuk a továbbképzések adta lehetőségeket
Sorszám |
Megnevezés |
Képzési idő |
1. |
1956: A magyar forradalom a legújabb történeti kutatások tükrében |
30 óra |
2. |
EFOP-3.1.5-16-2016-00001 Tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása |
műhelymunka |
3. |
Tevékenységközpontú tanulásszervezés az alsó tagozatban |
műhelymunka |
4. |
Problémás iskolai helyzetek kezelése – fókuszban a megoldás |
30 óra |
5. |
Szakvizsga |
|
6. |
Könyvtáros alapképzés |
16 óra |
7. |
Emelt szintű mentorálás az esélyteremtő Útravaló Ösztöndíjprogramban |
30 óra |
8. |
POK által szervezett Őszi Pedagógiai Napok plenáris ülése |
műhelymunka |
9. |
Első lépések a digitális világba – IKER 1. szintű képzés |
35 óra |
10. |
Önállóan használom az informatikai eszközömet – IKER 2. szintű képzés |
35óra |
11. |
Közoktatási vezetői szakvizsga |
4 félév |
12. |
Floorball |
Országos OKM mérések eredményei
|
2017 |
2018 |
||||
Matematika |
iskola |
országos |
% |
iskola |
országos |
% |
6. évfolyam |
1481 |
1497 |
99 |
1448 |
1499 |
97 |
8. évfolyam |
1521 |
1612 |
94 |
1501 |
1614 |
93 |
Szövegértés |
|
|
||||
6. évfolyam |
1403 |
1503 |
93 |
1308 |
1492 |
88 |
8. évfolyam |
1362 |
1571 |
87 |
1303 |
1602 |
81 |
Különösen a szövegértési eredmények maradnak el az országos átlagtól. Sajnos tanulóink keveset olvasnak, kevés a kitartásuk a hosszú szövegekhez, nehezen fogalmaznak meg saját véleményeket. Igyekszünk erre megoldást találni.
A 2017-es eredményeink javulást mutatnak az előző évhez képest, különösen a CSH index alapján teljesítettünk jól, de sok függ az osztály összetételétől is, így a fejlesztő munkának nincs vége, tovább folytatjuk az intézkedési terv alapján. A családi háttérkérdőívek kitöltésével (CSH index) általában sikerült kimutatnunk, hogy rengeteg munka van így is az eredményeinkben. A szövegértés területén fontos a javítás, ehhez szaktanácsadó segítségét is kértük, de a vírushelyzet miatt a konzultáció elmaradt.
Pályázataink
A következő pályázatokban vettünk részt a tanévben:
- EFOP-3.2.4.-16-2016-0001 Digitális Kompetencia fejlesztése
- EFOP-3.3.2-16 Kulturális Intézmények a köznevelés eredményességéért pályázati program március 31-ig tartott.
- EFOP-3-1.5-16-2016-00001 A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása program június 30-án véget ér.
- EFOP-3.1.8-17-2017-00048 Együtt, testvérként iskolaközi szemléletformáló program befejeződött január 31-én.
- HAT-17-01-2017-00128 Határtalanul –Kalandozások a Kárpátok bércein- várható időpontja: szept 5. – szept. 8.
- Útravaló ösztöndíjprogram
- Pályaorientáció kiemelten az MTMI készségek és kompetenciák fejlesztése a köznevelés rendszerében
- Pályázatot nyújtottunk be Erzsébet, napközis táborra. Sikeres elbírálás esetén augusztus utolsó hetében 26 gyerek és 3 pedagógus táborozhat.
Az Útravaló Pályázatba 19 fő tanuló került be a 7. és a 8. osztályból, velük 8 mentor foglalkozott.
Az iskola év végi statisztikája
Tanulmányi helyzet:
Létszám |
Kiemelkedő/ fő |
Kitűnő/ fő |
Jeles/ fő |
Bukott/fő |
Az iskola tanulmányi átlaga |
115 |
9 |
4 |
5 |
2 évismétlő 5 jav.vizsga |
3.81 |
Tanulókra vonatkozó adatok:
Létszám |
Ebből SNI |
Hátrányos helyzetű tanuló |
Halmozottan hátrányos h. tanuló |
Mulasztás óra/fő |
Igazolatlan mulasztás óra/fő |
115 |
9 |
0 |
108 |
80,2 |
3.1 |
Továbbtanulás
Iskola típusa |
Létszám |
Arány% |
Létszámból halmozottan hátrányos |
HHH-s % |
Gimnázium |
1 |
11% |
1 |
11% |
Szakgimnázium |
1 |
11% |
1 |
11% |
Szakközépiskola |
7 |
78% |
6 |
67% |
Nem tanul tovább |
– |
– |
– |
– |
Évfolyamot ismétel |
– |
– |
– |
– |
ÖSSZESEN |
9 |
100% |
8 |
89% |