HAT-KP-01-2022/1-001557
Határtalanul Pályázat hetedikeseknek
Prügyiek és taktakenéziek Erdélyben
Megvalósítás időszaka: 2023.03.27. - 2023.04.01.
Elnyert támogatási összeg: 4.192.800 Ft,
azaz Négymillió-egyszázkilencvenkettőezer-nyolcszáz Ft
MÓDSZERTANI MŰHELYFOGLALKOZÁSOK AZ ISKOLÁBAN
2012. 03. 24-én és 2012. 04. 03-án módszertani műhelyfoglalkozásokat szervezett a Módszertani munkacsoport az iskolában.
Konfliktus kezelés új módszerei: a mediáció
Első alkalommal Molnár Tiborné igazgató egy speciális konfliktuskezelési módszert ismertetett meg a nevelőtestülettel, melynek lényege, hogy két fél vitájában, mindkét fél közös beleegyezésével egy semleges harmadik fél- a mediátor- jár közben. A mediáció arra tanít, hogy működjünk együtt azokkal, akikkel konfliktusunk támad, arra, hogy a megoldásokra koncentráljunk és ne a múlt sérelmein elmélkedjünk. Ez a módszer jól használható a gyerek-gyerek, tanár-gyerek, tanár-szülő konfliktusok esetében is.
A nevelőtestület a következő határozatot hozta: konfliktusok kezelésére a mediációseljárást alkalmazni fogja.
Második alkalommal két témát is feldolgozott a nevelőtestület:
- Sport Poha-rak új készség fejlesztő módszer ismertetés
- IKT eszközök alkalmazása a tanulási esélyek javítására.
1. Halászné Mitró Csilla gyógypedagógus ismertette a Sport Poha-rak készségfejlesztő program fejlesztési területeit. Háromfunkciós feladata van:
- sporttevékenység
- játék
- oktatási eszköz
Egyénileg és csapatban egyaránt végezhető tevékenység. Oktatási eszközként javítja az iskolai eredményeket, segítséget nyújt a problémamegoldásban. Fejleszti az agyműködést, a figyelmet, szem-kéz koordinációt, fokozza szellemi és fizikai edzettséget. Megvásárlásra ajánlja az iskolának, mert hasznos fejlesztő készlet.
Szabó Júlia testnevelő tanár beszélt arról, hogy ez az új készségfejlesztő módszer jól alkalmazható az iskolai testnevelés órán, szakkörön.
Használható a módszer egyéni, páros vagy váltóverseny alkalmával.
Az eszköz használatát bekecsi az általános iskola tanárai, diákjai mutatták be. A Szerencsi Tv a továbbképzésen az eszközök használatáról egy rövidfilmet készített, amit az előadás után a nevelőtestület megnézett.
A nevelőtestület hasznosnak tartja ezt az új készségfejlesztő eszközt, és továbbiakban szorgalmazza az új eszköz megvásárlását, és a módszer elsajátítását. Halászné Mitró Csillát megbízták, hogy vegye fel a kapcsolatot a módszer terjesztőivel.
2. Molnár Tiborné igazgató az ActivInspire programot mutatta be a nevelőknek. A program segítségével olyan feladatokat készít, melyeket a tanulók az órán, mint egy nagy közös munkafüzetet használhatnak az interaktív táblák segítségével.
Jól használható:
- vázlatírásra
- óra eleji ismétlésre
- dolgozatíráskor előkészítésre és ellenőrzésre
- számonkéréskor
- fogalomtanulásra
Szabóné Sallai Jutka első osztályos tanítónő a Flipchartokbanrejlő lehetőségekről beszélt. Internetről vagy könyvből másol be képeket a betűtanításhoz. Ha a tanuló helyes választ ad, jutalomzene szólal meg. Minden órán használják az interaktív táblát, krétát nem is használnak.Szünetekben mesét néznek segítségével a gyerekek.
A módszertani műhelyek nagyon hasznosak voltak, a nevelőtestület minden tag