Iskolai programok:
- A munkatervben szereplő iskolai programok, témahetek, témanapok, ünnepségek rendben zajlottak, színvonalasak voltak.
- Tanulóink délutánonként a kötelező programokon túl, versenyeken, szabadidős rendezvényeken vehettek részt.
- Hetente két alkalommal modern tánc oktatása folyt.
- Augusztusban részt vettünk a Csokifesztiválon Szerencsen, ahol tanítványaink színvonalasan szerepeltek.
- A Petőfi- napok rendezvénysorozatának témája Petőfi és Arany barátsága volt. A versenyek, műhelyfoglalkozásokés a tervezett túra jól sikerült.
- A szeptember 9-én megrendezett Falunapon igényes műsorokkal szerepeltünk.
- K&H pályázaton nyertünk kirándulást, 30 felsős diák Kiskőrösre utazhatott.
- A Petőfi-napok jutalmaként a díjazottak mozilátogatáson vettek részt.
- A Reformáció 500 éves – emlékév megünneplése alkalmából versenyt hirdettünk diákjainknak. A jutalmazott 27 tanulóval Vizsolyba és Monokra látogattunk el.
- Színvonalas ünnepi műsorral emlékeztünk meg október 6. október 23. és március 15. jeles napjaira.
- Október 20-án a sportpályánk pályaavató ünnepségén tanulóink ügyesen szerepeltek.
- Novemberben a 7. és 8. osztály tanulói pályaválasztási kiállításra utaztak Miskolcra.
- Pályaválasztási fórum és előadások segítették a végzős gyerekeket és szüleiket a megfelelő középiskola kiválasztásában.
- Tanulóink ismét részt vettek a – Sport Poha-Rak világrekordja kísérletben.
- Karácsony előtt 5 tanuló Caramel koncerten vett részt Budapesten.
- Decemberben és januárban a Duna TV forgatott az iskolában és a településen
- Tartalmas volt az Arany- emlékév megünneplése az intézményben: kiállítás, verseny, kirándulás, a Petőfi Irodalmi Múzeum mozgó tárlata, az Arany-busz tette emlékezetessé az emlékévet.
- Bevezettünk egy új programot, melynek lényege a multikulturális tartalmak közvetítése. Az „Egymásra hangolva” elnevezésű új iskolai rendezvényünk nagyon jól sikerült.
- A Határtalanul programon belül 19 tanuló és 2 kísérő pedagógus Ukrajnába utazott.
- A Tisza-tavi Peca suli programban 24 tanuló vesz részt, akik az idén értékes horgászfelszereléseket, engedélyeket kaptak ajándékba.
- Év végén tanítványaink Debrecenbe, Lillafüredre és Budapestre kirándultak.
- Gyerekhéttel zártuk a tanév utolsó hetét.
- Június 3. és 4. hetében 54 tanuló nyári napközis táborban vehetett részt, ahol a programok a nemzeti identitás és a sport, egészségre nevelés témák köré szerveződtek. A programot Csisztu Zsuzsa és férje is meglátogatta.
- Nyáron az Együtt testvérként – pályázatnak köszönhetően 50 gyerek a Balatonnál táborozhatott és egy Budapest – Budai vár túrán is részt vehetett..
Tehetséggondozás:
- Az első félévben két körzeti versenyt hirdettünk meg. Teremlabdarúgó tornára és népdaléneklési versenyre hívtuk az iskolák tanulóit. A versenyeken 5 illetve 12 iskola képviselte magát.
- BOZSIK Programban négy korcsoporttal veszünk részt.
- Mi is versenyeztetjük a gyerekeket. Házi versenyt 26 alkalommal szerveztünk, területi versenyen 35 alkalommal, megyei versenyen 5 és országos versenyen 3 alkalommal
- A MATEHETSZ tehetséggondozó programban 8 tanuló vett részt.
- A Szerencsi Tankerület által szervezett jótékonysági bálon Borai Norbert 8. osztályos tanuló versenyeredményei és szorgalmas munkája elismeréseként tankerületi díjat kapott.
Felzárkóztatás, lemorzsolódás:
- Az Útravaló Pályázatra a 7. osztályból 15 fő, a 8. osztályból 2 fő adta be pályázatát, melyet 6 tanuló nyert el, velük három mentor foglalkozott.
- Augusztus 1-től beindult az EFOP 3.1.5-16. pályázat, melynek célja a lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása.
- Tanulószobákon segítettük a tanulók felkészülését.
- A differenciált óraszervezés minden pedagógus feladata volt.
Szakmai programok, műhelyek
- A tanévben szakmai fórumokon, műhelymunkákon vettünk részt, elsősorban a lemorzsolódás megelőzése érdekében.
- Az őszi nevelési értekezlet és a szakmai nap témája az kommunikáció fejlesztése volt.
A szakmai nap értékét emelték a színvonalas előadások és a bemutató óra.
- November 17-én tankerületi szakmai napon vettünk részt, melyen Molnár Tiborné intézményvezető előadóként szerepelt.
- A tavaszi nevelési értekezlet 3 fő témája: önértékelés és minősítés, OKM mérések értékelése, aktuális pályázatok.
- Március 26-án tankerületi szakmai fórumon vettünk részt, ahol Balog Zoltán az emberi erőforrások minisztere a köznevelés jelenkori értékeiről és a jövőbeli terveiről beszélt.
- Nevelés értekezleten elemeztük a 2016-os OKM eredményeinket, a javítás lehetőségeit.
- Az osztályfőnöki munkaterveket áttekintettük, melynek kibővítése lesz a jövőben a feladat.
- Sikeres minősítési eljárást követően 4 pedagógusunk 2018. január 1-én pedagógus II. fokozatba lépett.
- 2 szaktanácsadó érkezett az iskolába – alsós és magyaros, aki a szövegértés fejlesztésének területén nyújtott szakmai segítséget.
- A KRÉTA elektronikus rendszerén keresztül az e-naplót szeptembertől minden iskolában bevezetik. A használatára irányuló online 30 órás képzést továbbképzést minden pedagógus elvégezte. Március 1-től pedig próba üzemmódban elindítottuk az e-napló használatát.
- A pedagógusok önértékelése tervszerűen zajlott. Molnár Tiborné vezetői önértékelését még három pedagógus /Varga Zsuzsanna, Halászné Mitró Csilla, Péterné Sallai Andrea/ önértékelése követte.
Pályázataink
- Határtalanul – Kalandozások a Kárpát-medencében – 2 fő
- EFOP-3.1.5-16 A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása – 3 fő+ bekerült 5 fő
- EFOP-3.3.5-17 Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Program
- EFOP-3.1.8-17 Együtt, testvérként – iskolaközi szemléletformáló program- 5fő 50 fővel
- EFOP-3.2.4.-16-2016-0001 Digitális Kompetencia fejlesztése
- EFOP-4.1.3-17-2017-00181 Taktakenézi Petőfi Sándor Általános Iskola Infrastrukturális fejlesztése
- KEHOP-5.2.11-16-2017-00142 Szerencsi Tankerületi Központ Intézményein Fotovoltaikus rendszer telepítése
- EFOP-3.3.2-16 Kulturális Intézmények a köznevelés eredményességéért
Országos mérések eredményei:
Sajnos a 2016-os méréseknél nagyon az országos szint alatt voltunk, s intézkedési tervet is készítenünk kellett. Nem sajnáltuk az időt a problémák feltárására és megbeszélésére és még mindig maradt új ötletünk a javításra.
|
2015
|
2016
|
2017
|
Matematika
|
iskola
|
országos
|
%
|
iskola
|
országos
|
%
|
iskola
|
országos
|
%
|
6. évfolyam
|
1400
|
1497
|
94
|
1357
|
1486
|
91
|
1481
|
1497
|
99
|
8. évfolyam
|
1512
|
1618
|
93
|
1440
|
1597
|
90
|
1521
|
1612
|
94
|
Szövegértés
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. évfolyam
|
1261
|
1488
|
85
|
1278
|
1494
|
86
|
1403
|
1503
|
93
|
8. évfolyam
|
1377
|
1567
|
88
|
1336
|
1568
|
85
|
1362
|
1571
|
87
|
Különösen a szövegértési eredmények maradnak el az országos átlagtól. Sajnos tanulóink keveset olvasnak, kevés a kitartásuk a hosszú szövegekhez, nehezen fogalmaznak meg saját véleményeket. Igyekszünk erre megoldást találni.
A 2017-es eredményeink javulást mutatnak az előző évhez képest, különösen a CSH index alapján teljesítettünk jól, de sok függ az osztály összetételétől is, így a fejlesztő munkának nincs vége, tovább folytatjuk az intézkedési terv alapján.