HAT-KP-01-2022/1-001557
Határtalanul Pályázat hetedikeseknek
Prügyiek és taktakenéziek Erdélyben
Megvalósítás időszaka: 2023.03.27. - 2023.04.01.
Elnyert támogatási összeg: 4.192.800 Ft,
azaz Négymillió-egyszázkilencvenkettőezer-nyolcszáz Ft
Iskolafejlesztés
A taktakenézi általános iskola 1962-ben épült, eredetileg 3 tanteremmel.
1976-tól működik az óvoda, 1 csoportszobával.
A fenntartó önkormányzat mindig kiemelt figyelmet fordított a nevelési-oktatási intézmények karbantartására, felújítására és fejlesztésére, így az elmúlt 20 évben jelentős változások következtek be az iskola és óvoda fejlődésében.
1991-ben került sor 8 tanterem, 1 csoportszoba, 1 természettudományi előadó, és vizes blokkok, valamint 300 m2 –es tornaterem megépítésére.
2001-ben sor került az egycsoportos óvoda felújítására, illetve a konyha bővítésére is.
2007-ben 4 teremmel bővült az iskola (16 darab számítógéppel felszerelt számítástechnika szaktanteremmel, könyvtárral és 2 darab tanteremmel). Az óvoda 2 csoportszobával, fejlesztő és nevelői szobával, tornaszobával, aulával és az ehhez szükséges kiszolgáló létesítményekkel gazdagodott. (ROP2.3.1.)
2009-ben szintén pályázati forrás és az ehhez szükséges önerő felhasználásával nyílászárók cseréje került sor.
2011-ben 68.425 eFt összegben újabb –iskola felújításra kerül sor (tetőzet, további nyílászárók, tantermi meleg burkolatok cseréjére került sor; illetve a vizesblokkok teljes felújítására, falazat hőszigetelésére került sor, valamint igazgatói-tanári szobák felújítására, II. ütemű konyhabővítésre, konyhatechnológiai eszközök beszerzésére is. (200 literes főzőüst; rozsdamentes munkaasztalok; burgonyakoptató; olajsütők, stb.) (ÉMOP4.3.1.)
A TIOP 1.1.1 pályázat a Petőfi Sándor Általános Iskola informatikai fejlesztését szolgálja és a projekt az Európai Unió támogatásával valósult meg. A támogatás összege: 6.895.400 Ft
Az 5 db tantermi csomag 5 db nagyon korszerű Promethan típusú interaktív táblák tartalmaz, melynek segítségével lehetővé válik, hogy az iskola 188 tanulója a XXI. századnak megfelelő oktatásban részesüljön. A tanulók 94%-a hátrányos helyzetű, korszerű informatikai eszközökkel szinte csak az iskolában találkozik.
Az interaktív táblák nagy tetszést arattak a tanulók körében, örülnek a fejlődésnek a szülők és nem utolsó sorban a pedagógusok, akik készek arra, hogy új módszerekkel IKT eszközökkel tegyék színesebbé, érdekesebbé a tanórákat.
Az oktatási intézményben Integrált Pedagógiai Rendszer (IPR) működik 2003-tól és az ehhez kapcsolódó kidolgozott program alapján folyik a pedagógiai munka. Az IPR-hez kapcsolódik egy esélyegyenlőséget szolgáló projekt, amelyre már több éven keresztül sikeresen pályázik a fenntartó önkormányzat, amelynek keretein belül a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatása valósul meg.