HAT-KP-01-2022/1-001557
Határtalanul Pályázat hetedikeseknek
Prügyiek és taktakenéziek Erdélyben
Megvalósítás időszaka: 2023.03.27. - 2023.04.01.
Elnyert támogatási összeg: 4.192.800 Ft,
azaz Négymillió-egyszázkilencvenkettőezer-nyolcszáz Ft
INKLUZÍV ISKOLA VAGYUNK! Ezért számunkra fontos a TOLERANCIA VILÁGNAPJA
INKLUZÍV ISKOLA VAGYUNK!
Ezért számunkra fontos a TOLERANCIA VILÁGNAPJA
2018.11.16.
November 16-a a Tolerancia Világnapja. A tolerancia latin eredetű szó, elsősorban türelmességet jelent mások véleménye, főleg vallása, világnézete, etnikai vagy nemzeti hovatartozása, illetve más egyebek iránt.
A tolerancia három együtt érvényesülő kritériuma:
- konfliktustűrő képesség,
- a jogegyenlőség elfogadása,
- az erőszak elutasítása
A Kézen Fogva Alapítvány játékos kamionja az ország több helyszínén, a Fogadd el, fogadj el kampány keretében hívta fel a figyelmet a fogyatékkal élő emberek elfogadására, megértésére. A program sikerén felbuzdulva elhatároztuk, hogy az elfogadás és a tolerancia jegyében mi is bemutatjuk a fogyatékkal élő emberek világát gyerekeinknek.
Programunk célja:
- az egészséges diákok betekintést nyerjenek a fogyatékkal élők világába
- a tanulók legyenek türelmesek, elfogadóak a fogyatékkal élő emberekkel
- az iskolai integráció segítése
A gyerekek két helyszínen, 5 fős csoportokban dolgoztak.
Tornatermünk kalózhajóvá változott, a sérült kalózok kabinjaiban diákjaink megismerkedtek a lakók életével, majd a résztvevőknek egy-egy feladatot kellett megoldaniuk, hogy tovább mehessenek a következő kalóz kabinjába.
Különböző játékokon keresztül tapasztalhatták meg a fogyatékkal élők, többek között a mozgássérültek, autisták, a látássérültek és siketek mindennapos kihívásait, hogy ami nekünk egyszerű, hétköznapi dolog, nekik nagy problémát jelenthet. Ilyen pl. közlekedés, tájékozódás, kommunikáció.
Érzékelhették, milyen nagy szerepe van a segítségnyújtásnak, a szeretetteljes támogatásnak.
A foglalkozás eredményes volt, jó hangulatban telt el. A gyerekek érdeklődőek és aktívak voltak.
Megerősítést kaptunk arról, hogy a mi iskolánk valóban egy inkluzív, befogadó iskola, befogadó pedagógusokkal és tanulókkal, ahol természetes az elfogadó magatartás.
HELYSZÍNEK és FELADATOK |
|
8. osztály tanterme |
Tornaterem |
1. feladat: Toleranciával kapcsolatos szövegértési feladatlap kitöltése. |
1. kabin: Lakója Csupaélet, aki mozgáskorlátozott kalóz. Élethelyzetének megtapasztalására a gyerekek feladata, hogy kerekesszékben ülve egy tornabot /esernyő segítségével a magasban elhelyezett tárgyakat magukhoz vegyék. |
2. kabin: Lakója Csupaszám, aki autista. Habár a barátkozás nehezen megy neki, könnyen oldja meg a furfangos matematikai feladatokat. Itt tehát nehéznek tűnő, valójában egyszerű matematikai feladatokat kell megoldani. |
|
2. feladat: Megtanuljuk Halász Judit – Mindannyian mások vagyunk című dalának a refrénjét jelnyelven. |
3. kabin: Lakója Csupakéz, aki egy siket kalóz, nem hall semmit. Ezen a helyen a daktil abc-vel ismerkedhetnek meg a gyerekek. |
4. kabin: Lakója Csupafül, egy vak kalóz. Hallásásra, tapintására és szaglására hagyatkozik. Ebben a kabinban bekötött szemmel kell feladatokat (illat totó, formakereső játék és tapintós dominó) végrehajtani. |
|
A program zárásaként a tornateremben egy nagy kört alkotunk, egymás kezét megfogva újra meghallgatjuk Halász Judit – Mindannyian mások vagyunk című dalát. Minden refrént jelbeszéddel kísérünk.. |