HAT-KP-01-2022/1-001557
Határtalanul Pályázat hetedikeseknek
Prügyiek és taktakenéziek Erdélyben
Megvalósítás időszaka: 2023.03.27. - 2023.04.01.
Elnyert támogatási összeg: 4.192.800 Ft,
azaz Négymillió-egyszázkilencvenkettőezer-nyolcszáz Ft
DIGITÁLIS TÉMAHÉT A DIGITÁLIS OKTATÁSBAN
Az éven már hatodik alkalommal kerül megszervezésre az iskolákban a Digitális Témahét 2021. március 22-26. között.
A Digitális Témahéthez iskolánk is csatlakozott. Hasonlóan az elmúlt évekhez, most is lehetőség nyílt az általunk választott témákat digitális eszközökkel és módszerekkel feldolgozni. A részt vevő pedagógusok szakmai tapasztalatokkal, a tanulók élményekkel gazdagodtak.
A Digitális Témahét célja, hogy a későbbiekben a Témahét módszertana a kerettantervi változásoknak köszönhetően általánossá váljon. Iskolánk elkötelezett az IKT eszközök használatának irányában, így egyértelmű volt, hogy újra csatlakozunk.
3 projekt feldolgozását tűztük ki célul:
AZ VAGY, AMIT KEDVELSZ
Az internet sokat tud rólunk – de csak olyan adatok alapján, amiket mi adunk meg. Angol kutatók vizsgálata alapján Facebookos kedveléseink (Like-jaink) alapján ki lehet találni személyiségjegyeinket, vallásunkat, politikai és világnézeti elveinket.
Célunk: Annak tudatosítása, szemléletessé tétele, hogy az interneten mindig nyomokat hagyunk, ezért ezeket az alkalmazásokat tudatosan szabad csak használni.
Projekt-feladatok
- Kisfilmek feldolgozása a csoportokban (egy osztály=egy csoport) a téma alapján.
- Közösségi oldalak előnyeinek és hátrányainak csoportosítása
TAVASZI SZÉL VIZET ÁRASZT…
A Digitális Témahét 2 jeles napot is érintett, március 21-én az erdők nemzetközi napját ünnepeltük. a víz világnapja pedig március 22-én volt. Így kézenfekvő volt a 2 téma feldolgozása.
Célunk: Tudatosítsuk és tiszteljük a természet ezerféle jótékony hatását, vizsgáljuk meg, hogyan járul hozzá mindennapi életünkhöz, értékeljük jelentőségét és gondoskodjunk védelméről!
A tanulók csoportmunkában feltérképezték hazánk vízkészleteit és erről digitális és hagyományos térképeket készítttek.
- A csoportok közül az egyik a legfontosabb felszíni vizeinket mutatja be és jelöli a térképen.
- A másik csoport a felszín alatti vizek közül a gyógyvizeket gyűjti össze és jelöli a térképeken a fürdőhelyeket. Leghíresebb fürdőhelyeinkről foto albumot készít.
- A harmadik csoport az ásványvizek lelőhelyeit keresi meg és az emberi szervezetre gyakorolt hatásukat mutatja be.
- A negyedik csoport összegyűjti azokat a szabályokat, melyeket a természetben járáskor alkalmaznunk kell! (erdőben, vízparton)
A projekthez kapcsolódó további feledatok:
- Gyűjtsenek dalokat a témához
- Készítsenek rajzot a témához
- Gyűjtsék össze a vízisportokat. Melyikben vannak olimpiai eredményeink?
FÖLDANYA ÜZENETE
A Föld órája 2021-ben március 27-én (szombaton) lesz 20:30 és 21:30 között.
Célunk: Ne csak a 60 perces sötétségre mondjunk igent, hanem egy fenntartható életmód vállalására is!
Projekt feladatok
- Kapcsoljuk ki március 27-én (szombaton) l 20:30 és 21:30 között a nélkülözhető elektromos áramforrásokat! Gyűjtsék össze, hogy mit tudtak kikapcsolni!
- Gyűjtsék össze, hogyan tudunk takarékoskodni az energiával a háztartásokban!
- A csoportok gyűjtsék össze, melyek a legkárosabb műanyagok, hogyan csökkenthetjük használatukat?
Az elkészült ismertetőkből egy online kiadvány készül, ebből pedig majd egy vetélkedő. Az online kiadványt a Föld napján (április 22-én) mutatjuk be és ekkor kerül sor a vetélkedőre is.
A Digitális Témahét keretében kiemelt figyelmet fordítottunk:
- a multidiszciplináris megközelítésre
- a digitális technológia alkotó használatára és az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére
- a digitális biztonságra, digitális gyermekvédelemre, a médiatudatosságra
- az intézményen belül történő pedagógus közötti együttműködés élénkítésére