HAT-KP-01-2022/1-001557
Határtalanul Pályázat hetedikeseknek
Prügyiek és taktakenéziek Erdélyben
Megvalósítás időszaka: 2023.03.27. - 2023.04.01.
Elnyert támogatási összeg: 4.192.800 Ft,
azaz Négymillió-egyszázkilencvenkettőezer-nyolcszáz Ft
Óvodánkról
2007 augusztusában épült újjá óvodánk.
Óvodai nevelésükben alapelv:
- a gyermeki személyiséget tisztelet, elfogadás, szeretet és megbecsülés övezi,
- a nevelés lehetővé teszi és segíti a gyermek személyiségfejlődését, képességeinek kibontakoztatását.
- meleg, szeretetteljes, érzelem gazdag óvodai légkör megteremtése,
- a másság elfogadása, tiszteletben tartása
Az óvodai nevelés az alapelvek megvalósítása érdekében gondoskodik: az érzelmi biztonságot nyújtó derűs, szeretetteljes óvodai légkör megteremtéséről; a testi, a szociális és az értelmi képességek, életkornak és fejlettségnek megfelelő tevékenységről, különös tekintettel a játékra.
Az etnikai kisebbséghez tartozók óvodai nevelése keretében biztosítani kell a kisebbségi önazonosság megőrzését, ápolását, erősítését.
Óvodai nevelés célja:

gyermekek szociális életképességek, életre nevelését, minden későbbi fejlődés alapjaként kezeli, a pedagógiai célok és feladatok középpontjába az együttműködési és érintkezési képességek fejlesztését állítja, azaz a kooperációra és kommunikációra kívánja képessé tenni óvodáskorban a gyermekeket.
Céljaink között szerepel az óvodás korú gyermekek életkori sajátosságainak és egyéni fejlettségének megfelelően
- az etnikai kisebbség kultúrájának megismertetése és elsajátítása,
- a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatása,
- a sajátos nevelési igényű gyermekek integrált nevelése és oktatása.
A kisgyermekeknek ahhoz, hogy boldoguljon, meg kell tanulnia beszélni, közlekedni, a környezet adta keretek között tevékenykedni, eszközöket használni, a társakkal együttműködni, el kell lesnie a mindennapi élet adta szerepeket, magatartásmintákat. Csoportunkban a különböző korúak segítenek egymásnak. A kicsik figyelik a nagyobbakat, a nagyok szívesen nyújtanak felvilágosítást, válaszolnak, felelnek kérdéseikre. Olyan harmónia és kölcsönös tanítás, tanulás alakul ki köztük, ami a gyermek-felnőtt között ritkán jön létre. A gyerekeket a szeretet köti egymáshoz, és ez által alkotnak összetartozó csoportot. A nevelés fogalmában tükröződnie kell a társadalom és az egyén kölcsönviszonyának. Programunk célja a 3-7 éves korú gyermekek társadalmi gyakorlatra való általános felkészítése, amely magába foglalja:
a., a teljes gyermeki személyiség fejlesztését,
b., az életre való felkészítést.
Mindkettőt a tevékenységek által és a tevékenységen keresztül.
A gyermeki megismerés alapja a 3-7 éves korban a folyamatos érzékelés, tapasztalás és cselekvés.
Programunk nem egyoldalú gyermekközpontúságot hirdet, hanem alapnak tekinti a gyermeki szükségleteket és az óvodáskori adottságokat.
Valljuk, hogy a gyermekeket minden életkori szakaszban orientálni kell valamire, vezetni kell valahová. Óvodánk feladata nem a szűken vett iskolai feladatokra való felkészítés. Azt állítjuk, hogy az életfeladatokra orientálás az igazi tennivaló. Azt mondjuk, hogy az életrevaló felkészítés csak valóságos tevékenységek, csak a tevékeny életre alapozott nevelőmunka útján valósítható meg.
Óvodánk 3 vegyes csoporttal működik.
A beíratott gyermekek száma: 67-75 fő között mozog
Sajátos nevelés igényű gyermek: 1 fő
Fontos oktatási feladataink:
- Kompetencia alapú nevelés (alapkézségek fejlesztése) bevezetése az óvodában.
- A környezet tevékeny megismerésére nevelés(matematika, környezeti nevelés): új módszerek alkalmazása – kooperatív – projekt – differenciált módszer.
- Testnevelés: mozgásigény kielégítése, testedzés, állóképesség fokozása.
- Ének-dalos játék: ritmus érzék fejlesztése, népi gyermekjátékok tanulása.
Kiemelt nevelési feladatok:
- Egészséges életmódra nevelés, egészség megőrzésre nevelés.
- Környezetvédelem,- környezet tisztaságának megőrzésére nevelés.
- Beszédkézség fejlesztése; logopédus munkájának segítése.
- Agresszió kezelése, szocializáció.
ZENEOVI

A szolfézs foglalkozáson a zenei alapismeretek elsajátítása a fő feladat – ritmus, negyed nyolcad és a szünetjelek, szolmizációs hangok – melyeket játékosan, meséken, dalokon keresztül tanulják meg.
Hetente 1 alkalommal 20 perces foglalkozásokon vesznek részt a gyerekek.
A furulya foglalkozásokon az alapfokú kottaolvasás a fő feladat, a zenei hangok
közül a G,Á,H,C,D hangokkal ismerkednek meg a gyerekek.
Félévente bemutató foglalkozásokat tartunk a szülőknek, melye a társintézmények is részt vesznek.