PROBLÉMÁS ISKOLAI HELYZETEK KEZELÉSE – FÓKUSZBAN A MEGOLDÁS

Nevelőtestületünk minden tagja részt vesz egy 30 órás folyamatba ágyazott pedagógus-továbbképzési programban, melynek célja, hogy a résztvevők ismerjék meg a reziliencia fogalmát és a stresszhelyzetek szerepét mind a pedagógusok, mind a tanulók mindennapi életében. Saját élményeken keresztül, a konstruktív konfliktuskezelési technikák felelevenítése mellett ismerjenek meg egy új megközelítésű helyzetkezelési módszert, amelynek a megoldásépítés a központi fogalma.

A tréning kezdő napján  az elvárások tisztázása után a stressz, a megküzdés és reziliencia, mint három kulcsfogalom értelmezése kapott központi szerepet a gyakorlatokban. A fő hangsúly a gyakorlati megtapasztaláson volt. A feladatok egyik fontos célja volt, hogy a pedagógusok szerezzenek gyakorlatot abban, hogy a problémákon történő gondolkodás helyett a megoldáshoz szükséges készségek megtanulását szorgalmazzák a tanulók körében. A csoportos munka során a résztvevők megtanulhatták a konfliktus megelőzésben játszott szerepüket, és hogy a pozitív gondolkodás milyen jelentőséggel bír az iskolai helyzetekben

A továbbképzési program  további célja volt, hogy a résztvevő pedagógusok megértsék annak a szemléleti változásnak a jelentőségét, amelynek hatására bekövetkező változások jelentősen segítheti az iskolaelhagyás, lemorzsolódás csökkenését.

Az újonnan megtanult módszerek sikeres alkalmazása remélhetőleg segítséget nyújt a mindennapos problémák kezelésében iskolánkban.

 

Taktakenézi Petőfi Sándor Általános Iskola
Minden jog fenntartva
Copyright