DIGITÁLIS TÉMAHÉT A DIGITÁLIS OKTATÁSBAN

Az éven már hatodik alkalommal kerül megszervezésre az iskolákban a Digitális Témahét 2021. március 22-26. között.

A Digitális Témahéthez iskolánk is csatlakozott. Hasonlóan az elmúlt évekhez, most is  lehetőség nyílt az általunk választott témákat digitális eszközökkel és módszerekkel feldolgozni. A részt vevő pedagógusok szakmai tapasztalatokkal, a tanulók élményekkel gazdagodtak.

A Digitális Témahét célja, hogy a későbbiekben a Témahét módszertana a kerettantervi változásoknak köszönhetően általánossá váljon. Iskolánk elkötelezett az IKT eszközök használatának irányában, így egyértelmű volt, hogy újra csatlakozunk.

3 projekt feldolgozását tűztük ki célul:

AZ VAGY, AMIT KEDVELSZ

Az internet sokat tud rólunk – de csak olyan adatok alapján, amiket mi adunk meg. Angol kutatók vizsgálata alapján Facebookos kedveléseink (Like-jaink) alapján ki lehet találni személyiségjegyeinket, vallásunkat, politikai és világnézeti elveinket.

Célunk: Annak tudatosítása, szemléletessé tétele, hogy az interneten mindig nyomokat hagyunk, ezért ezeket az alkalmazásokat tudatosan szabad csak használni.

Projekt-feladatok

  • Kisfilmek feldolgozása a csoportokban (egy osztály=egy csoport) a téma alapján.
  • Közösségi oldalak előnyeinek és hátrányainak csoportosítása

 

 TAVASZI SZÉL VIZET ÁRASZT…

A Digitális Témahét 2 jeles napot is érintett, március 21-én az erdők nemzetközi napját ünnepeltük. a víz világnapja pedig március 22-én volt. Így kézenfekvő volt a 2 téma feldolgozása.

Célunk: Tudatosítsuk és tiszteljük a természet ezerféle jótékony hatását, vizsgáljuk meg, hogyan járul hozzá mindennapi életünkhöz, értékeljük jelentőségét és gondoskodjunk védelméről!

A tanulók csoportmunkában feltérképezték hazánk vízkészleteit és erről digitális és hagyományos térképeket készítttek.

  • A csoportok közül az egyik a legfontosabb felszíni vizeinket mutatja be és jelöli a térképen.
  • A másik csoport a felszín alatti vizek közül a gyógyvizeket gyűjti össze és jelöli a térképeken a fürdőhelyeket. Leghíresebb fürdőhelyeinkről foto albumot készít.
  • A harmadik csoport az ásványvizek lelőhelyeit keresi meg és az emberi szervezetre gyakorolt hatásukat mutatja be.
  • A negyedik csoport összegyűjti azokat a szabályokat, melyeket a természetben járáskor alkalmaznunk kell! (erdőben, vízparton)

 

A projekthez kapcsolódó további feledatok:

  • Gyűjtsenek dalokat a témához
  • Készítsenek rajzot a témához
  • Gyűjtsék össze a vízisportokat. Melyikben vannak olimpiai eredményeink?

 

FÖLDANYA ÜZENETE

A Föld órája 2021-ben március 27-én (szombaton) lesz 20:30 és 21:30 között.

Célunk: Ne csak a 60 perces sötétségre mondjunk igent, hanem egy fenntartható életmód vállalására is!

Projekt feladatok

  • Kapcsoljuk ki március 27-én (szombaton) l 20:30 és 21:30 között a nélkülözhető elektromos áramforrásokat! Gyűjtsék össze, hogy mit tudtak kikapcsolni!
  • Gyűjtsék össze, hogyan tudunk takarékoskodni az energiával a háztartásokban!
  • A csoportok gyűjtsék össze, melyek a legkárosabb műanyagok, hogyan csökkenthetjük használatukat?

Az elkészült ismertetőkből egy online kiadvány készül, ebből pedig majd egy vetélkedő.  Az online kiadványt a Föld napján (április 22-én) mutatjuk be és ekkor kerül sor a vetélkedőre is.

 

A Digitális Témahét keretében kiemelt figyelmet fordítottunk:

  • a multidiszciplináris megközelítésre
  • a digitális technológia alkotó használatára és az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére
  • a digitális biztonságra, digitális gyermekvédelemre, a médiatudatosságra
  • az intézményen belül történő pedagógus közötti együttműködés élénkítésére

 

Taktakenézi Petőfi Sándor Általános Iskola
Minden jog fenntartva
Copyright