CSAK MOTIVÁLT PEDAGÓGUS KÉPES MOTIVÁLNI

Őszi nevelési értekezlet és szakmai nap 2021.

A tanulási motiváció kialakulását segítő pedagógus attitűdöket vizsgáltuk meg őszi nevelési értekezletünk alkalmával.

A tanóra elkezdésekor a tanulók lelkiállapota nem feltétlenül ideális a tanuláshoz. Számos olyan körülmény jelentkezhet, ami negatívan befolyásolja a gyerekeket: a tanuló fáradt, ingerült, túlságosan izgatott, szorong. Ezért már az óra első pillanatától kezdve a pedagógus feladatai közé tartozik a tanulók hangulatának a felmérése és a megfelelő tanulási motiváció kialakítása. Ahhoz, hogy ezt megvalósítsa a pedagógus, neki is rendelkeznie kell a motiváció kialakulását segítő pedagógus attitűdökkel.

A következő előadásokat hallgattuk meg a témában:

Motiválni csak motivált pedagógus képes

Előadó: Molnár Tiborné igazgató

Pedagógus - pálya – motiváció

Előadó: Szabóné Sallai Judit mesterpedagógus

Milyen feladatai vannak a pedagógusnak a motivációval kapcsolatosan?

Előadó: Halászné Mitró Csilla okleveles gyógypedagógus

 

TEHETSÉGDIAGNOSZTIKA

Szakmai napunk második részében a tehetségazonosítás elméleti hátterével foglalkoztunk.

A tehetségazonosítás mindig is fontos feladata volt az iskoláknak, hiszen a tehetségek a húzóerői iskolánknak. Ezért tartjuk fontosnak, hogy a tehetséget képesek legyünk diagnosztizálni. Ehhez kértünk segítséget a Nemzeti Tehetség Központtól.

Tehetségdiagnosztika – felnőttképzési program 5 órában

A tehetségdiagnosztika eszközrendszerének bemutatása a tehetségazonosítástól, a tehetséges gyerekek megtalálásától, a különböző tehetségfejlesztő programokba történő beválogatásig, egészen az adott programok hatásvizsgálatig terjedően. Szemléletformáló, a módszertani alapokat bemutató képzés. A képzésen a nevelőtestület valamennyi tagja részt vett.

 

Taktakenézi Petőfi Sándor Általános Iskola
Minden jog fenntartva
Copyright