A természettudomány műveltségi terület és az OKM mérések kapcsolata

Az Oktatási Hivatal az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című projekt keretein belül szakmai műhelymunkát szervezett.

A szakmai előadás címe: A természettudomány műveltségi terület az Országos kompetenciamérésben.

A rendezvény online valósult meg és  célja elsősorban az volt, hogy a pedagógusok és az intézményvezetők megismerjék az EFOP 3.2.15. projektben kialakított természettudomány mérési terület fejlesztésének eredményeit. Az előadók bemutatták a mérés online mérési felületét, a mérés összeállításának alapelveit és a jellegzetes feladattípusokat.

Tanulóink is részt vettek a természettudományos mérés pilot programjában, így mi is tudatosan készülünk a bevezetésére. Az iskola természettudományi tárgyakat tanító pedagógusai valamennyien jelentkeztek az előadásra, mivel várhatóan hamarosan bevezetésre kerül ez az újabb kompetenciamérés.

Azt is megtudhattuk az előadásból, hogy a médiatudatosság mérésére is készültek feladatsorok és kevert műveltségi feladatokat is teszteltek a pályázat során. Az OKM méréseket szeretnék minél előbb digitálisan lebonyolítani, mert így elérhetővé válna az adaptív tesztelés, ami motiválhatná a tanulókat.

 

Taktakenézi Petőfi Sándor Általános Iskola
Minden jog fenntartva
Copyright