














A munkatervben szereplő, kiemelt fejlesztési területek és azok megvalósulására tett intézkedések
A tanévben 16 kiemelt fejlesztési terület szerepelt munkatervünkben, melyekre nagy súlyt fektettünk. Nagyobb prioritást kaptak a következő területek:
Iskolai programok
Szokatlan, kihívásokkal teli tanévet zártunk. A kormány döntése értelmében március 16-tól új munkarend, tantermen kívüli digitális oktatás lépett életbe. Az új munkarend kezdetéig a munkatervben szereplő iskolai programok, témahetek, témanapok, ünnepségek rendben zajlottak, színvonalasok voltak. Tanulóink délutánonként a kötelező programokon túl, versenyeken, szabadidős szórakoztató rendezvényeken vehetnek részt. Hetente két alkalommal modern tánc, egy alkalommal rajzoktatás folyik, melyet művészeti iskolák / T-Dance, HON Alapfokú Művészetoktatási Intézmény / pedagógusai tartanak.
Kiemelt programjaink a következők voltak:
Tanulmányi versenyek
A tanévben két körzeti versenyt hirdettünk meg. Teremlabdarúgó tornára és népdaléneklési versenyre hívtuk az iskolák tanulóit. A versenyeken 5 illetve 11 iskola képviselte magát.
Házi versenyt 16 alkalommal szerveztünk, területi versenyen 15 alkalommal voltunk. 12 alkalommal a tankerület iskoláiban, de 1 megyei versenyen és 2 országos versenyen is részt vettünk.
Tanulóink a következő eredményeket érték el:
Országos verseny:
Bozsik program - Tanévindító Fesztivál Telkiben: I. hely + gólkirály + legjobb kapus
Fébész Országos fogyasztóvédelmi verseny. VI. Hely
Megyei verseny.
Megyei Könyvtár - Olvasók királya – különdíj
Tankerületi versenyek:
III.hely 2 alkalom
különdíj: 4 alkalom
Ellenőrzések a tanévben
A tanévben az ellenőrzések folyamatosak voltak, melyben részt vettek a munkaközösség vezetők, az igazgató helyettes és az igazgató is. Tapasztalataikat a KRÉTA e-naplójában lejegyezték és az érintettekkel megbeszélték.
Félévkor elemeztük az iskolai és országos mérések eredményeit és levontuk a tanúságokat. Év végi mérésekre a digitális oktatás miatt most nem került sor. Önértékelés az éven nem volt. 1 pedagógus minősítése történt meg, aki PII. fokozatba lépett és a nyár folyamán gyakornoki vizsgára is sor került, melynek eredményét még nem tudjuk.
Szaktanácsadói látogatás elmaradt a vírushelyzet miatt.
Továbbképzések
Kihasználtuk a továbbképzések adta lehetőségeket
Sorszám |
Megnevezés |
Képzési idő |
1. |
1956: A magyar forradalom a legújabb történeti kutatások tükrében
|
30 óra |
2. |
EFOP-3.1.5-16-2016-00001 Tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása |
műhelymunka |
3. |
Tevékenységközpontú tanulásszervezés az alsó tagozatban |
műhelymunka |
4. |
Problémás iskolai helyzetek kezelése – fókuszban a megoldás |
30 óra |
5. |
Szakvizsga |
|
6. |
Könyvtáros alapképzés |
16 óra |
7. |
Emelt szintű mentorálás az esélyteremtő Útravaló Ösztöndíjprogramban |
30 óra |
8. |
POK által szervezett Őszi Pedagógiai Napok plenáris ülése |
műhelymunka |
9. |
Első lépések a digitális világba – IKER 1. szintű képzés |
35 óra |
10. |
Önállóan használom az informatikai eszközömet – IKER 2. szintű képzés |
35óra |
11. |
Közoktatási vezetői szakvizsga |
4 félév |
12. |
Floorball |
|
Országos OKM mérések eredményei
|
2017 |
2018 |
||||
Matematika |
iskola |
országos |
% |
iskola |
országos |
% |
6. évfolyam |
1481 |
1497 |
99 |
1448 |
1499 |
97 |
8. évfolyam |
1521 |
1612 |
94 |
1501 |
1614 |
93 |
Szövegértés |
|
|
|
|
|
|
6. évfolyam |
1403 |
1503 |
93 |
1308 |
1492 |
88 |
8. évfolyam |
1362 |
1571 |
87 |
1303 |
1602 |
81 |
Különösen a szövegértési eredmények maradnak el az országos átlagtól. Sajnos tanulóink keveset olvasnak, kevés a kitartásuk a hosszú szövegekhez, nehezen fogalmaznak meg saját véleményeket. Igyekszünk erre megoldást találni.
A 2017-es eredményeink javulást mutatnak az előző évhez képest, különösen a CSH index alapján teljesítettünk jól, de sok függ az osztály összetételétől is, így a fejlesztő munkának nincs vége, tovább folytatjuk az intézkedési terv alapján. A családi háttérkérdőívek kitöltésével (CSH index) általában sikerült kimutatnunk, hogy rengeteg munka van így is az eredményeinkben. A szövegértés területén fontos a javítás, ehhez szaktanácsadó segítségét is kértük, de a vírushelyzet miatt a konzultáció elmaradt.
Pályázataink
A következő pályázatokban vettünk részt a tanévben:
Az Útravaló Pályázatba 19 fő tanuló került be a 7. és a 8. osztályból, velük 8 mentor foglalkozott.
Az iskola év végi statisztikája
Tanulmányi helyzet:
Létszám |
Kiemelkedő/ fő |
Kitűnő/ fő |
Jeles/ fő
|
Bukott/fő |
Az iskola tanulmányi átlaga |
115 |
9 |
4 |
5 |
2 évismétlő 5 jav.vizsga |
3.81 |
Tanulókra vonatkozó adatok:
Létszám |
Ebből SNI |
Hátrányos helyzetű tanuló |
Halmozottan hátrányos h. tanuló |
Mulasztás óra/fő |
Igazolatlan mulasztás óra/fő |
115 |
9 |
0 |
108 |
80,2 |
3.1 |
Továbbtanulás
Iskola típusa |
Létszám |
Arány% |
Létszámból halmozottan hátrányos |
HHH-s % |
Gimnázium |
1 |
11% |
1 |
11% |
Szakgimnázium |
1 |
11% |
1 |
11% |
Szakközépiskola |
7 |
78% |
6 |
67% |
Nem tanul tovább |
- |
- |
- |
- |
Évfolyamot ismétel |
- |
- |
- |
- |
ÖSSZESEN |
9 |
100% |
8 |
89% |